איך לעצב חדר עבודה – עיצוב משרד ביתי

רבים מאתנו מגיעים לרגע בו אנו מחליטים לעשות הסבה מקצועית. בדרך כלל ההחלטה מגיעה במקביל לתקופה בה אנו עוברים שינויים כגון: פיטורים ממקום העבודה, קושי במציאת עבודה חדשה או שפשוט הילדים עוזבים את הבית ובעצם יש לנו חדר אחד או יותר פנויים או שהחלטנו לעבור לבית גדול יותר ואז מלכתחילה יש חדר "מיותר".

במקום לשכור משרד או סתם לעבוד בסלון או במטבח כדאי לבחור באחד החדרים ולעצב משרד ביתי.

כדי שהמשרד יהיה מעוצב ונעים וכדי לייעל את העבודה שלנו ולהגיע למשרד יום יום עם מצב רוח טוב וחיוך, כדאי להשקיע מעט מזמננו או להיעזר בבעל מקצוע בתחום עיצוב פנים.

אז מה עושים?

תכנון ראשוני של חדר עבודה

נתחיל במיון קפדני של כל החפצים בחדר, שלאחריו נפנה את כל המיותר, (יתכן וחלק יוכל לשמש אותנו). אח"כ נשרטט על נייר, סקיצה של החדר ונתכנן איך אנו רוצים להעמיד את הריהוט. נכין רשימה מפורטת למה אנו זקוקים במשרד הביתי (שולחן עבודה, כסא משרדי, כסא לאורח, תאורה, וילונות, מחשב נייח או נייד, אם יש מקום אז כורסא נוחה ומנורת קריאה).

חשמל ותקשורת

כשהרשימה מוכנה והסקיצה מספקת אותנו (שוב, חשוב לציין, שבכל רגע נתון ניתן להיעזר בבעל מקצוע כמו מעצבת פנים או הום סטיילינג) אנו צריכים לתכנן את מיקום נקודות החשמל והתקשורת בחדר ולא נתקמצן על כמות השקעים (מאוד מעצבן לגלות שחסכנו בעלות השקעים ונאלץ להשתמש במפצלים). לעבודת חשמל ותקשורת מדויקת חובה לקחת בעלי מקצוע מיומנים ואפילו לבקש תעודות במיוחד בתחום החשמל.

חשוב שנחליט מה עושים לגבי הריצוף, האם משנים, משאירים או משדרגים את החלל באמצעות פרקט, שטיח או שטיחונים.

תאורה בחדר עבודה

נבדוק היכן מצויות בחדר נקודות תאורה, אם יש צורך נוסיף נקודה או שתיים, משרד ביתי צריך להיות מואר, נתכנן נקודה מרכזית אחת או יותר (שוב, תלוי בגודל החדר), נמקם תאורת שולחן ואם יש מקום לכורסא אפשר לרכוש גם מנורה עומדת שבאמצעותה נוכל לעבוד בניחותא מהכורסה.

ריהוט חדר עבודה

הכל מוכן מבחינת התכנון ואנו בדרכינו לרכוש ריהוט למשרד החדש. חשוב שהריהוט יהיה נוח, בגודל הנכון לנו ובעיקר לחדר שלכם, (ללכת לחנות עם הסקיצה שאתם או מעצבת הפנים הכינה לכם ועם מידות מדויקות), כבר היו מקרים שנרכשו רהיטים גדולים מדי או קטנים ביחס לחדר הנתון.

שולחן העבודה והארון או הספרייה הם פריטים מרכזים בחדר ולכן נקפיד לבחור בשולחן המותאם לצרכים שלנו ורק לאחר מכן נתאים כסאות ופרטי אחסון נוספים להשלמת המראה.

הכסא עליו נשב חייב להיות נוח ומותאם לגובה שלנו ולאופי ישיבתנו.

נשלב במשרד פריטים בעלי משמעות אישית (מדף עליו – תמונות משפחה, מזכרות, תעודות, כל אחד כראות עיניו) אבל חשוב שנמנע מעומס יתר (כל המוסיף גורע), נשאיר את החלל פתוח ומסודר ככל האפשר כדי ליצור תחושת מרחב (גם אם עיצבנו לבד ניתן בשלב הסופי להתייעץ עם בעל מקצוע בתחום העיצוב איך להלביש את החלל באופן הנכון).

אם החלטנו שהמדפים פתוחים ועליהם קלסרים, נרכוש קלסרים מקסימום בשני גוונים (ברור שבקטע עיצובי).

צבעוניות

נתכנן מראש מהו שילוב הצבעים הרצוי לנו, חובה שתהיה הרמוניה בין הצבעים שבחרנו, אם אנחנו עצמאיים העובדים מהבית נוכל לשלב בחלל צבעים מתוך הלוגו שלנו, אפילו מדבקה על הקיר ואם המשרד הביתי משמש רק כחדר עבודה פרטי, נשתמש בצבעים האהובים עלינו העיקר שהשילוב יהיה הרמוני ומותאם לצרכים שלנו. נוכל גם לגשת לאחת מחנויות הדגל של טמבור או נירלט ולהתייעץ עם העובדים שם לגבי צבעים וטקסטורות.

כדאי לדעת שלצבע יש משמעויות שונות למשל, ירוק הוא צבע של צמיחה וצבע של איכות הסביבה, צבע כחול מסמל מסר של נאמנות, אמינות, יושרה ואחריות.  הצבע לבן מסמל טוהר ושלמות (גם בלבוש) הצהוב הוא צבע אופטימי ושמח, האפור צבע של פשרה (לכן הכי פשוט לעצב בצבעי האפור/שחור ולבן) והזהב תמיד היה צבע המשדר יוקרה ואיכות.

כשאנו משתמשים בצבעים השונים במינונים הנכונים אין בעיה, מתי מיכולה להתעורר בעיה, כשאנו נבחר צבע ונשתמש בו בהגזמה, למשל צהוב ישדר חוסר נוחות, זהב ישדר יהירות.

היה והחלטנו להשתמש בצבעים בהירים ונינוחים כדי שיהיה לנו נעים ונוח במשרד הביתי המעוצב, ניתן "לשבור" את הבהירות ע"י שילוב טפט, או קיר צבעוני, או תמונות של נוף ירוק ובניינים גבוהים, שלפי תורת הפאנג שוואי מסמלים פריחה וצמיחה גם לבית ולא רק לעסקים.

וילונות וטכסטיל

לאלו מאיתנו שאוהבים וילונות, חשוב שנבדוק מהם כיווני האויר בחדר, אם החלון פונה מערבה, נצטרך וילון עם יותר הצללה מאחר ובשעות אחר הצהריים השמש מכיוון מערב די עוצמתית, לעומת זאת אם החלון פונה מזרחה או דרומה ניתן להשתמש בוילונות קלילים יותר.

אם המשרד שלנו מרווח ויש לנו כורסא או ספה ניתן להכניס צבעוניות באמצעות כריות נוי, אותן ניתן להחליף ולחדש מדי פעם.

זהו! המשרד הביתי שלנו מעוצב, בואו נהנה ממנו ונצליח.

מוזמנים לקרוא עוד טיפים: עיצוב משרד ביתי

 

מהתקשורת

מהפרויקטים שלי

הלבשת דירת קבלן

הלבשת דירת קבלן בחולון כשאבי פנה אלי והודיע שהחליט לעבור לגור בדירה אותה רכש הבנתי שהעבודה היא הלבשת הדירה, הום סטיילינג. כשהתחלנו את הפרויקט, אני

קרא עוד »

עיצוב דירה במודיעין

דירה במודיעין – הדירה של שירה ומתי המחמאה גדולה לכל מי שעצמאי, היא לקוחות המגיעים מפה לאוזן. כשהלקוחות מגיעים כי הממליצה עלי היא חברתו של

קרא עוד »

שיפוץ דירה בתל אביב

פרויקט בתל אביב זוג שהילדים עזבו את הבית, פנה אלי בבקשה לתכנן שיפוץ. הדרישות היו מאוד מדויקות, משפצים את החלל המרכזי כולל החלפת מטבח, את

קרא עוד »

עיצוב הבית ב 4 שעות

רוצים בית מעוצב, מאורגן ומותאם לכם בדיוק – אבל לא יודעים איך להתחיל?
Call Now Button
×
דילוג לתוכן