איך משמרים זיכרונות מבית סבתא?

האם יש מישהו שאין לו זיכרונות מבית סבתא? אני מאמינה שלרוב האנשים יש

סבינה סבתי האהובה, הייתה אישה מלאת חוכמת חיים, שאהבה סדר וניקיון, כל פריט כבודו במקומו מונח ואם נגעתי או הזזתי ידעה מיד.

כשהלכה לעולמה בשיבה טובה, לקחה אימי את כלי הקריסטל שלה וצירפה לאוסף הפרטי, הניחה בוויטרינה ונהנתה להסתכל, להיזכר, להתרגש ולא שכחה להזכיר לי כמה כלים אלו הם בעלי ערך רגשי ואפילו חשבה שיש להם ערך כספי. לפני מספר חודשים הייתה כתבה שספרה על צעירים רבים שנוהרים בזמנים אלו לשוק הפשפשים ומחפשים לרכוש כלים של פעם.

השנים עוברות וחולפות וגם אימי הלכה לעולמה ונשארתי אני, בת יחידה ודור ההמשך, כשפיניתי את בית הורי ואני כבר בתחום עיצוב פנים, חשבתי זהו זה! אני מעצבת פנים, מתחברת לעיצובים מודרניים (למרות שללקוחותיי עיצבתי בסגנונות שונים), אני אמכור את הפריטים, פרסמתי, הגיעו אנשים שתחום עיסוקם "יד שניה" ואחרי האדם השני החלטתי שהכל חוזר למחסן, מה שנאסף ונרכש מהלב לא יימכר לזרים חסרי לב.

וכך היה, העברתי לארגזים ושמתי במחסן.

חלפו להן עוד מספר שנים ומה גיליתי? שכל שנה, אפילו פעמיים בשנה, אני יורדת למחסן פותחת את הארגזים ומעבירה חפצים חזרה לבית, מוצאת להם שימוש בבית וככה נהנית גם מהזיכרונות וגם מהחפצים שהם כשלעצמם מיוחדים ולא תמיד רואים בכל בית, כדי לא להעמיס, אני ממיינת בבית, מחזירה חלק לארגז שבמחסן. ככה החדרים מקבלים כל פעם עיצוב שונה, כשמחליפים מדי פעם אקססוריז ולא רצים לחנויות וקונים את הטרנד העונתי שבעצם תמצאו בכל בית.

אז מה שאני מציעה, והכל מניסיון אישי:

כלי הקריסטל של הסבתא יוכלו לשמש אתכן הנשים ככלי אחסון לתכשיטים, אני למשל, לקחתי 2 כלים מקריסטל עם מכסים שבעבר הסבתות היו שמות בפנים סוכריות, האחד משמש לטבעות ולעגילים היותר איכותיים, האחר לשרשרות פנינים.

אופציה נוספת היא לשים את אחד הכלים בכניסה לבית שבו ניתן להניח: מפתחות/מכתבים/ארנקים – ולמנוע באלגן בעיניים.

אל תשכחו שגם כלי הפורצלן של הדורות הקודמים יכולים לשרת אותנו בעיצוב, למשל קנקן תה גדול יכול לשמש במטבח ככלי לכפות העץ וכלי האפייה, הקערה היפה כקערת פירות או ירקות.

ספלי הפורצלן ישדרגו את חדר העבודה שלנו או הכניסה לבית וישמשו לאחסון כלי כתיבה.

פעם !!! כשהטלוויזיה, הטלפון הסלולרי והמחשב לא היו מרכז הבית, הסבתות סרגו או רקמו מפות ומפיות, אלו עברו מדור לדור וגם שימשו כנדוניה לבנות המשפחה, אם נשארו לכם מהמפיות הסרוגות של הסבתא (קרושה)? לא לזרוק! – אפשר להשתמש בהן לעיצוב הבית, למשל, תוכלו לחבר מספר מפיות קרושה לבד קטיפה כחול, שחור או מוזהב למסגר ולתלות בכניסה, בחדר השינה או במסדרון.

ועכשיו אני שואלת אתכם?

מה הזיכרונות שלכם מבית סבא/סבתא וההורים?

מהתקשורת

מהפרויקטים שלי

הלבשת דירת קבלן

הלבשת דירת קבלן בחולון כשאבי פנה אלי והודיע שהחליט לעבור לגור בדירה אותה רכש הבנתי שהעבודה היא הלבשת הדירה, הום סטיילינג. כשהתחלנו את הפרויקט, אני

קרא עוד »

עיצוב דירה במודיעין

דירה במודיעין – הדירה של שירה ומתי המחמאה גדולה לכל מי שעצמאי, היא לקוחות המגיעים מפה לאוזן. כשהלקוחות מגיעים כי הממליצה עלי היא חברתו של

קרא עוד »

שיפוץ דירה בתל אביב

פרויקט בתל אביב זוג שהילדים עזבו את הבית, פנה אלי בבקשה לתכנן שיפוץ. הדרישות היו מאוד מדויקות, משפצים את החלל המרכזי כולל החלפת מטבח, את

קרא עוד »

עיצוב הבית ב 4 שעות

רוצים בית מעוצב, מאורגן ומותאם לכם בדיוק – אבל לא יודעים איך להתחיל?
Call Now Button
×
דילוג לתוכן