איך נתכנן נכון תאורה בבית

עיצוב וסטיילינג לריהוט הבית חשובים מאוד להרגשה נעימה וחמימה, אך לא פחות חשובה היא התאורה בבית ובחללים השונים (גם אותה יש לתכנן ולעצב). בד"כ אנחנו דואגים לעצב הכל ושוכחים עד כמה התאורה היא זו שמשרה בבית אוירה.

בעזרת משחקי אור אנו יכולים להשיג אווירה מסוימת בבית ומהצד השני אם לא עושים זאת נכון נחוש חוסר נעימות.

חשוב לתכנן בעת העיצוב והסטיילינג כל נקודת תאורה, שקעים ונקודות תקשורת ולחשוב קדימה על הצרכים העתידיים שלכם, עליכם לחשוב איזו אוירה אתם רוצים לשדר ומהו הסגנון האהוב עליכם. אם התאורה נסתרת צריך לתכנן הנמכות גבס, תאורה מאירה כלפי מעלה – uplight תשדר תחושת חלל גדול לעומת תאורה המאירה כלפי מטה dowmlight תשדר חמימות ונינוחות ושניהם יחד יתנו אווירה וחשק להשאר בבית.

קיימים היום גופי תאורה או פרופילים בהם ניתן לשלב תאורת לדים (חסכונית היותר וממציא התאורה קיבל לאחרונה את פרס הנובל) או תאורה הנקראת T5, ניתן גם להשתמש בחיישנים, אלו מפעילים את התאורה רק כאשר זוהתה תנועה בשטח.

זכרו! הרושם הראשוני הוא בכניסה לבית, כשמגיעים אליכם אנשים והכניסה חשוכה או סתם בית מנורה תלוי התחושה יכולה להיות שאנו נכנסים לבית מוזנח וחבל. עליכם לדאוג שהכניסה לבית תהיה מסודרת ומזמינה.

טיפ נוסף – בבואכם לבחור תאורה לבית הביאו איתכם תמונה של הבית כדי שיועץ התאורה יוכל לעזור לכם לבחור את גוף התאורה המתאים לעיצוב לשכם.

בחלל המרכזי בביתכם (פינת אוכל או סלון), תלו רק גוף תאורה מרכזי אחד דומיננטי כדי לא ליצור תחושת עומס בחלל.

ברוב המקרים אנו משאירים לסוף את רכישת גופי התאורה לבית ולכן הזמני נשאר קבוע וחוטי התאורה עם בתי המנורות חוגגים אצלנו לאורך שנים ולכן כדאי להחליט מראש איזה גוף תאורה מרכזי אנו רוכשים ואח"כ בהתאם לתקציב להמשיך לרכוש גופים נוספים.

רוצים עוד טיפים איך לתכנן נכון תאורה בבית ?

 קבלו מספר טיפים לתכנון, עיצוב וסטיילינג לתאורה בחללי הבית השונים:

  1. תאורת המטבח – במטבח חשוב לתלות גוף תאורה מרכזי ובנוסף גופי תאורה בעלי גוון חם מעל משטחי העבודה כדי שהעבודה והשהייה תהיה נעימה וקלה.
  2. תאורה לאירוח – בחלל המרכזי המשמש לאירוח רצוי וכדאי להשתמש בתאורה רכה וחמה אשר נותנת הרגשה טובה וביתית יותר.
  3. פינת האוכל – בפינת האוכל נתקין גוף תאורה תלוי מרכזי, אחד או יותר, באופן שלא יסנוור את היושבים. ניתן גם לתלות מס' גופים על הקיר ע"מ לחזק את התאורה בחלל.
  4. תאורה במסדרונות התאורה לאורך המסדרון צריכה להיות אחידה.
  5. חדרי הרחצה בחדר האמבטיה והמקלחת מומלץ להתקין גוף תקרתי לתאורה כללית ובנוסף להתקין תאורה מעל המראה המרכזית – ספוטים או גופים שקועים.
  6. חדר שינה הורים – בחדר השינה כדאי להתקין גוף תקרתי, מנורות קריאה ותאורה המאירה את ארון הבגדים או חדר הארונות. זאת על מנת לספק נוחות ואפשרות לנהל את האור בחדר בקלות רבה יותר לפי הצורך. אם תתקינו דימר תוכלו לשנות את האוירה בכל זמן ממצב קריאה/צפיה בטלויזיה לאוירה רומנטית.
  7. חדר הילדים כדאי להתקין תאורה כללית מהתקרה, רצוי אור חם ובנוסף להאיר את שולחן העבודה, ומנורת קריאה לצד המיטה.
  8. חדר העבודה – בחדר העבודה חשוב להתקין מנורת שולחן וכמובן גם תאורה מרכזית.
  1. תאורת חירום – ניתן לשלבה בגופים שהם צמודי תקרה/שקועים אבל!! יש לקחת בחשבון תכנון מראש מאחר ויש צורך בחיווט שונה משאר המנורות.
  2. תאורת לילה – בחדרי הילדים, חדרים של קשישים ובמסדרונות כדאי לתכנן תאורת לילה, תאורת הלילה כדאי שתהיה שקועה וגם אם לא שימו לב שאינה חודרת לאזורי השינה ומסנוורת את הלנים.

זכרו – תאורה מתוכננת ומעוצבת תשדרג את החלל, תעשיר אותו ותוסיף אווירה.

 

מהתקשורת

מהפרויקטים שלי

הלבשת דירת קבלן

הלבשת דירת קבלן בחולון כשאבי פנה אלי והודיע שהחליט לעבור לגור בדירה אותה רכש הבנתי שהעבודה היא הלבשת הדירה, הום סטיילינג. כשהתחלנו את הפרויקט, אני

קרא עוד »

עיצוב דירה במודיעין

דירה במודיעין – הדירה של שירה ומתי המחמאה גדולה לכל מי שעצמאי, היא לקוחות המגיעים מפה לאוזן. כשהלקוחות מגיעים כי הממליצה עלי היא חברתו של

קרא עוד »

שיפוץ דירה בתל אביב

פרויקט בתל אביב זוג שהילדים עזבו את הבית, פנה אלי בבקשה לתכנן שיפוץ. הדרישות היו מאוד מדויקות, משפצים את החלל המרכזי כולל החלפת מטבח, את

קרא עוד »

עיצוב הבית ב 4 שעות

רוצים בית מעוצב, מאורגן ומותאם לכם בדיוק – אבל לא יודעים איך להתחיל?
Call Now Button
×
דילוג לתוכן