הום סטיילינג ועיצוב  – קליניקה למטפלים

קליניקה לפסיכולוגיתהקליניקה שלכם היא מקום אליו באים המטופלים מלבד מלקבל טיפול גם להירגע ולשכוח מבעיות היומיום. לכן היא חייבת לשדר רוגע ושלווה למטופל מרגע הגעתו. האווירה השורה בקליניקה בכלל ובחדר הטיפולים בפרט משמעותית ליכולתו של המטופל להתמסר לטיפול ולהבריא. חשוב לדעת שאוירה נכונה משרה רוגע ומזרזת את הריפוי.

בעזרת שימוש נכון באלמנטים כמו תאורה, צבע, טקסטיל (וילונות) וחפצי נוי משלימים נגיע לתחושה ולאוירה אותה אנו רוצים לשדר. כמובן שאם לא נבצע את הדברים נכון אנו עלולים להשיג את המטרה ההפוכה.

מיקום ועיצוב החדר

בטרם נחליט היכן ימוקם חדר הטיפולים בבית או בקליניקה שמחוצה לו אנו צריכים לחשוב  האם אנחנו רוצים לחשוף את שאר חלקי הבית בפני המטופל שמגיע. האם יצטרך לחלוף על פני שאר החדרים ואם כן על איזה מהם, או שאולי ניתן למקם אותו בנפרד.

מטפלים רבים יעדיפו להפריד לגמרי את מתחם הטיפול משאר הבית כדי לא לפגוע בפרטיות ולכן אם אין באפשרותם להגדיר חלל בבית כחדר טיפולים יעדיפו לעבוד מחוץ לבית. מטפלים אחרים, כאלה שלא יפריע להם שהמטופל ייחשף לסלון או למטבח אך יעדיף ששאר החדרים יישארו נסתרים.

על אופי החדר צריכה להתקבל ההחלטה לאחר הבנת צרכי המטפל אופי ומטרת הטיפול. האם אלו טיפולים למבוגרים בלבד? טיפולים בילדים? האם קיים צורך בשני אזורים שונים בקליניקה למשל – אזור תשאול וקבלת המטופל ואזור לטיפול עצמו, אחסון חפצי ותיקי מטופלים, ציוד משרדי וציוד מתכלה.

עם כל ההבנות האלו ניגשים לעיצוב החלל וסידורו.

איך ליצור אווירה נכונה

בקליניקה ובחדר הטיפולים אנו רוצים שהמטופל יחוש נינוח, שירצה להישאר ולקבל טיפול, שירגיש מוגן דיו כדי לחלוק את מכאוביו עם המטפל.

בשילוב נכון של תאורה, צבעים, טקסטיל וחפצי נוי אנו יכולים בקלות להשיג את תחושת הרוגע והשלווה לה זקוקים הן המטפל והן המטופל.

בעבודתי בהום סטיילינג ובעיצוב פנים אני משתמשת לעיתים גם בעקרונות הפאנג שואי האומרות כי לכל צבע ויסוד יש השפעה אחרת על האדם. לדוגמה:

  • כחול על שלווה ותקשורת
  • כתום הוא יצירה
  • צהוב הנאה וצחוק
  • ירוק הוא צמיחה
  • טורקיז ייתן לנו תחושה של שובבות ויצירתיות
  • אדום על אנרגיה והתלהבות
  • סגול משדר רוגע
  • לבן מרמז לנו על התחלות חדשות

גם כשרוצים להשתמש ולעצב לפי עקרונות הפאנג שוואי צריך לחשוב היטב ולתכנן איך משלבים צבעים וחפצים בתוך הקליניקה ולזכור כי עומס של צבע יכול לגרום להשפעה הפוכה ומלחיצה.

לחדר טיפולים, למשל, לא נשתמש בצבע האדום, כי הוא צבע שמעלה את לחץ הדם ואנו רוצים להרגיע, לכן ניתן להשתמש בגוונים של סגול/כחול ואת הקירות עצמם נצבע בגווני השמנת/אפרפר ולא לבן, מכיוון שבעודף הוא צבע המחזיר את קרני האור ויוצר פעולה הפוכה.

חפצי נוי ואביזרים משלימים

אחרי שהרהיטים מוקמו ונבחרו צבעים נשלים את העיצוב בעזרת חפצי נוי לשיפור האווירה הכללית.

  • צמחיה – נפזר עציצים בחלל (2-3) ואם ניתן להכניס צמחיה טבעית נתלה תמונה של נוף ירוק (ירוק משדר צמיחה).
  • נתלה וילונות הצללה במקרה של שמש חזקה ואם אין שמש ניתן לתלות וילון ליצירת אוירה.
  • מומלץ להניח אקווריום, תמונה של מים או אפילו מזרקה קטנה, אך כדאי לשים לב שרחש המים לא מפריע למטופל.
  • נשתמש בתאורה רכה המפיצה אור חמים ולא בתאורת פלורוסנט – כדאי אפילו תאורה נסתרת הנשלטת ע"י דימר.

חשוב שתאהבו את הקליניקה וחדר הטיפולים שלכם שתרגישו בו בנוח, כשלכם נוח ונעים כך ירגישו גם המטופלים שלכם.

מהתקשורת

מהפרויקטים שלי

הלבשת דירת קבלן

הלבשת דירת קבלן בחולון כשאבי פנה אלי והודיע שהחליט לעבור לגור בדירה אותה רכש הבנתי שהעבודה היא הלבשת הדירה, הום סטיילינג. כשהתחלנו את הפרויקט, אני

קרא עוד »

עיצוב דירה במודיעין

דירה במודיעין – הדירה של שירה ומתי המחמאה גדולה לכל מי שעצמאי, היא לקוחות המגיעים מפה לאוזן. כשהלקוחות מגיעים כי הממליצה עלי היא חברתו של

קרא עוד »

שיפוץ דירה בתל אביב

פרויקט בתל אביב זוג שהילדים עזבו את הבית, פנה אלי בבקשה לתכנן שיפוץ. הדרישות היו מאוד מדויקות, משפצים את החלל המרכזי כולל החלפת מטבח, את

קרא עוד »

עיצוב הבית ב 4 שעות

רוצים בית מעוצב, מאורגן ומותאם לכם בדיוק – אבל לא יודעים איך להתחיל?
Call Now Button
×
דילוג לתוכן