טרנדים ועיצוב פנים

טרנדים, ההגדרה המילונית למילה טרנד היא:

אופנה, מנהג נפוץ בציבור בתקופה מסוימת, טרנד הוא מגמה/תכתיב חברתי לפרטים הנחשבים "כנכונים" ישנם טרנדים בתחום הביגוד, אומנות, מוסיקה וברור שגם בתחום עיצוב פנים.

מהם בעצם הטרנדים וכיצד ומה הקשר לעיצוב פנים?

בהקשר של עיצוב פנים והום סטיילינג, טרנד הוא מגמה המתייחסת לסגנון פופולרי או אלמנט עיצובי המועדף כיום על ידי אנשים רבים,  בעיצוב פנים הטרנד  מייצג את הכיוון או ההעדפה בתחום עיצוב פנים  בזמן נתון.

טרנדים יכולים לכלול: ערכות צבעים, סגנונות ריהוט, חומרים שונים, דפוסים ותפיסות עיצוב כוללות.

למעצבי פנים חשוב להישאר מעודכנים בטרנדים האחרונים, כדי ליצור חללים עכשוויים המושכים את הלקוחות, אבל חשוב להפוך כל עיצוב לייחודי ומיוחד שמתאים כמו כפפה ליד הלקוח.

אם תשאלו למה אני מדגישה את הנושא, תשובתי:  בחנויות הריהוט בהם נסתובב, נראה בדיוק אותו דבר מבחינת צבעים, צורה, העמדה ואפילו האקססוריז  בחנויות,  למרות זאת, עדיין ניתן לשלב בין הרהיטים, החפצים יחד עם פריטים אישיים והבית יראה ייחודי ומיוחד.

כמעצבת פנים והום סטיילינג, אני משתדלת להפוך את הטרנדים העיצוביים למשהו מותאם אישית לכל לקוח, אני קוראת, לומדת, מפנימה ומשתדלת להימנע מללכת בעקבות הטרנדים, נכון כשיש טרנד בנושא צבע או סגנון עיצובי אני לא מתעלמת לגמרי, אבל חוזרת ומדגישה, שהמאמץ מושקע בלהפוך את הטרנד העיצובי מותאם לקוח.

הנה כמה מילים על הטרנדים העיצוביים בשנים 2023-2024:

בשנים אלו הדגש הוא על הרצון ליצור חללים נעימים, פונקציונלים וידידותיים לסביבה, בשנים אלו:

מתחברים לטבע – קיים שימוש ניכר בחומרים טבעיים כמו עץ, אבן, כמה שיותר אור טבעי, דגש על צמחיה טבעית ואם אין ברירה אז מלאכותית, צבעי האדמה וירוק על הקירות ותמונות בהשראת הטבע.

עיצוב מודגש – כשהכוונה לשימוש בצבעים עזים, ריהוט מיוחד וייחודי, חפצי אומנות מיוחדים, שילובים של ישן וחדש וטקסטורות המביאות לידי ביטוי את אישיות בעלי הבית.

עיצוב בר קיימא – איך אפשר בלי קיימות,  טרנד הקיימות בא לידי ביטוי בשימוש בחומרים ממוחזרים כמו למשל, מתכות ממוחזרות, עץ, שימוש בתאורה חכמה והכל במטרה לשמור על איכות הסביבה.

צבעוניות – בשנת 2023 המגמה היתה שימוש בצבעים עזים כמו ירוק,  ורוד פוקסיה ולעיתים גם אדום שמוסיפים עומק ועניין לחלל, הצבעים הירוקים, כחולים וסגולים קיבלו מקום של כבוד.

ושימו לב לצבעי שנת 2024 של:

נירלט  (גוון מעושן)   NRC 129 UNITY

טמבור  (זהוב)           0640T Dry Gold

פנטון   (אפרסק)             Peach Fuzz

מקסימליזם וגם מינימליזם – אם בעבר המינימליזם היה יותר פופולרי כיום המקסימליזם מקבל מקום של כבוד ומתבטא בשילוב של טקסטורות וצבעים, יצירות אומנות מרשימות וצבעוניות שתופסות את העין, גם העיצוב המינימליסטי עדיין פופולרי, אבל קיצוני פחות מאשר בשנים האחרונות.

עיצוב בסגנון וינטאג' או רטרו – שני הסגנונות חזרו עם אלמנטים עיצוביים משנות ה- 60 – 70 – 80, עם דוגמאות גאומטריות נועזות, ריצוף טרצו ואפילו שטיחי שאגי.

עיצוב אקלקטי – מגמה שהולכת ומתגברת, העיצוב האקלקטי הוא שילוב בין סגנונות שונים כדי ליצור חלל ייחודי ומקורי.

לסיכום, כדאי שנבין שטרנדים בעיצוב פנים, הם לאו תמיד עניין של טעם אישי אלא, כמו שאומרים: "הדשא של השכן ירוק יותר" ולכן, כמעצבת פנים, אני ממליצה להפוך את הטרנדים, ללוח השראה, תשאבו מהם רעיונות שיעזרו לכם ליצור את החלל המושלם עבורכם, שיהיה נוח, מעוצב, פונקציונלי וידידותי לסביבה, מבטיחה לכם שהדשא שלכם יהיה מאוד ירוק.

בחירות נכונות המותאמות לדיירי הבית, הן החשובות, לא מעצבים בית רק כי עכשיו הטרנד הוא XYZ, אם תפעלו לפי הכללים שכתבתי, אז אין ספק שתוצאת העיצוב היא:

#עיצוב_שמשאיר_אתכם_בבית

מהתקשורת

מהפרויקטים שלי

הלבשת דירת קבלן

הלבשת דירת קבלן בחולון כשאבי פנה אלי והודיע שהחליט לעבור לגור בדירה אותה רכש הבנתי שהעבודה היא הלבשת הדירה, הום סטיילינג. כשהתחלנו את הפרויקט, אני

קרא עוד »

עיצוב דירה במודיעין

דירה במודיעין – הדירה של שירה ומתי המחמאה גדולה לכל מי שעצמאי, היא לקוחות המגיעים מפה לאוזן. כשהלקוחות מגיעים כי הממליצה עלי היא חברתו של

קרא עוד »

שיפוץ דירה בתל אביב

פרויקט בתל אביב זוג שהילדים עזבו את הבית, פנה אלי בבקשה לתכנן שיפוץ. הדרישות היו מאוד מדויקות, משפצים את החלל המרכזי כולל החלפת מטבח, את

קרא עוד »

עיצוב הבית ב 4 שעות

רוצים בית מעוצב, מאורגן ומותאם לכם בדיוק – אבל לא יודעים איך להתחיל?
Call Now Button
×
דילוג לתוכן