עיצוב אמבטיה – סיפור של חדר רחצה

לפני כמה שנים, פנה אלי זוג נחמד מהשפלה וביקש להיפגש ולהכיר, כמה שישמע מוזר רוב הפרויקטים שלי באזור השפלה, למרות שאני תל אביבית, הסכמתי להיפגש בבית קפה בראשון לציון, זוכרת את הנסיעה, ההתלבטות עם עצמי למה הסכמתי להיפגש ללא תשלום הלא זוהי רק פגישת היכרות ואין ודאות שאקבל את העבודה.

הגעתי, הכרנו, הביאו איתם תוכנית של הדירה שרק רכשו, שרטוט על הנייר, אפילו את היסודות לא יצקו.

מודה, שזו הפעם הראשונה שבה נתקלתי בלקוחות פוטנציאלים שנזקקו לתהליך שנקרא "שינויי דיירים", מהו בעצם התהליך:

כשרוכשים דירה על הנייר הקבלן נותן את האופציה להיפגש פעם או פעמיים עם מעצבת או אדריכלית בחברה שתפקידה הוא לטפל בשינויי דיירים – מה זה בעצם שינויי דיירים? קניתם את הדירה רוצים להוסיף שקעים? להגדיל פתחים? אולי לפתוח ולחבר את מרפסת השרות עם המטבח או חדר הרחצה? כל שינוי שאתם רוצים לבצע נקרא שינויי דיירים ובחברה יש מישהי שזה תפקידה, אבל קחו בחשבון שזמנה מוגבל וזה ממש לא כמו כשיש מעצבת פנים שמלווה אתכם והולכת איתכם יד ביד לאורך כל התהליך.

נחזור לסיפור של הזוג מהשפלה – באותה פגישה שאלתי המון שאלות, הם כבר הגיעו עם תובנות משלהם, מאחר וזו היתה פעם שניה שהם רוכשים דירת קבלן, הם כבר ידעו מה הטעויות שעשו בפעם הראשונה, גם הילדים כבר גדלו ולכל אחד יש צרכים אחרים.

ערכתי רשימות מדויקות בהתייחסות לכל חדר, במקום סגרו איתי על הליווי שבעצם כולל הכל, ליווי לחנויות, תכנון העמדה, תכניות עבודה לקבלן, עבודה מול מתאמת שינויי הדיירים של הקבלן והכי חשוב הוא להיצמד לתקציב!, קל מאוד לחרוג במיוחד כשזו דירה חדשה ומתלהבים ורוצים הכל מהכל.

בתכנון הדירה והליווי של המשפחה המקסימה היו הרבה סיפורים והתהליך היה מהנה לכל הצדדים, היום אספר לכם מה קרה עם חדר הרחצה.

זוכרים את עניין שינויי הדיירים, כל שינוי שמבצעים עולה הרבה כסף, כאן יש רווח נוסף לקבלן, לעיתים על עבודה שטרם בוצעה (הבניין טרם נבנה) ולכן כשמתכננים שינויים צריך לדעת על מה לוותר ועל מה לא. בתכנית חדר הרחצה התקבלה החלטה שמוותרים על מרפסת השירות ומגדילים את כל החלל על חשבונה, משמע מכונת הכביסה והמייבש נכנסים לתוך חדר הרחצה, אם המשפחה מאוד מסודרת ביקשה שהכל יהיה מוסתר מצד אחד ומצד שני שיהיה הרבה מקום אחסון וגם אופציה לשמור על סדר.

בתכנית הראשונית העמדנו את מכונת הכביסה והמייבש זה לצד זו ומעליהם תוכנן ארון עם דלתות ובעצם יצרתי משטח עבודה, למיון כביסה, קיפול ואפילו אופציה לגיהוץ. הגשנו את התכניות לקבלן לביצוע (כל התכניות של כל הדירות לשינויים מוגשות עוד לפני תחילת הבניה).

עברה חלפה כשנה וחצי עד שבעצם ניתן היה לראות את הדירה קורמת עור וגידים וחיפויים, חשמל ואינסטלציה. כשהגענו לדירה לבדוק התקדמות גילינו שבעצם השקעים לא הורדו לגובה הנכון ונשארו בגובה שתוכנן בתכנית המקורית ובנוסף סיימוו לחפות את הקירות כך שהאפשרות היתה לבקש פירוק קרמיקות והזזת השקעים.

אין לי מושג מה היתה עושה ואיך היתה פועלת מעצבת פנים אחרת אבל אני בעד לעצור, לנשום, לחשוב ולמצוא פתרון! נחשו מה? הצעתי לזוג שבנוסף לארון תחתון עם משטח עבודה נוסיף ארון עליון פחות עמוק שבעצם יסתיר את השקעים בתוכו מצד אחד ומצד שני ייצר עוד מקום אחסון לחומרי ניקוי, מגבות וכו'. היתרון של ארון פחות עמוק הוא שעדיין ישאר משטח מספיק רחב על הארון התחתון והם ירוויחו עוד אחסון.

הזוג התלהב והסכים, הקבלן התלהב כי חסכתי לו עבודה ואני כמעצבת פנים התלהבתי ששוב היצירתיות שלי פתרה בעיות ללקוחות.

זוכרים מה אני תמיד אומרת על העיצובים שלי:

"עיצוב שישאיר אתכם בבית"

מהתקשורת

מהפרויקטים שלי

הלבשת דירת קבלן

הלבשת דירת קבלן בחולון כשאבי פנה אלי והודיע שהחליט לעבור לגור בדירה אותה רכש הבנתי שהעבודה היא הלבשת הדירה, הום סטיילינג. כשהתחלנו את הפרויקט, אני

קרא עוד »

עיצוב דירה במודיעין

דירה במודיעין – הדירה של שירה ומתי המחמאה גדולה לכל מי שעצמאי, היא לקוחות המגיעים מפה לאוזן. כשהלקוחות מגיעים כי הממליצה עלי היא חברתו של

קרא עוד »

שיפוץ דירה בתל אביב

פרויקט בתל אביב זוג שהילדים עזבו את הבית, פנה אלי בבקשה לתכנן שיפוץ. הדרישות היו מאוד מדויקות, משפצים את החלל המרכזי כולל החלפת מטבח, את

קרא עוד »

עיצוב הבית ב 4 שעות

רוצים בית מעוצב, מאורגן ומותאם לכם בדיוק – אבל לא יודעים איך להתחיל?
Call Now Button
×
דילוג לתוכן