עיצוב דירות ישנות

עיצוב דירה ישנה הוא אחד האתגרים של כל מעצבת פנים, תשאלו למה? 

אתגר ראשון הוא הבעיות הקיימות והצפויות בזמן השיפוץ עצמו, כמו למשל, החלפת צנרת, סדקים, רטיבויות, חלונות ישנים שזקוקים לתחזוקה, ריקבון משקופים, חשמל ישן ולא תיקני.

אתגר שני בעיצוב דירות ישנות, הוא לשלב את הישן והחדש, למה הכוונה? – בדירות ישנות רבות התקרות מאוד גבוהות, מעל 3 מטרים גובה תקרה ולעיתים גם 4 מטרים (דירות שנבנו לפני למעלה מ 60-50 שנים, מצד שני ישנן דירות ישנות בהן גובה התקרה "סטנדרטי", כאלו שנבנו לפני 30-40 שנים). ואז נשאלת השאלה מה נעשה עם תקרה כזו גבוהה? האם נשלב גלריה וניצור קומה שניה? 

או שננצל את הגובה לעיצוב ייחודי ומיוחד שבאמת לא רואים בכל בית/דירה ובהתאמה אישית למי שמתכנן לגור בבית.

את האופציה לגלריה כדאי לשמור רק אם הדירה קטנה והמשפחה גדולה ואז ניתן לתכנן בקומה השנייה חדר שינה הורים או חדר למתבגר כדי שתהיה לו פרטיות. 

נצא מנקודת הנחה שאין צורך בגלריה ואתם רוצים עיצוב פנים ייחודי, כשהתקרה גבוהה אפשר לתכנן תיקרה עם קורות עץ מהן ישתלשלו מנורות תליה מתכתיות עם נורות פחם שמאוד מתאימים לסגנון הכפרי, אם ממשיכים עם עיצוב כפרי כדאי לשלב צבעי פסטל בחלל כמו למשל – ירוק, צהבהב, תכלת וצבעי השמנת.

לאנשים שלא מתחברים לקורות העץ מעל אזור פינת האוכל נתלה גוף גלוי עם הרבה נוכחות, אוהבי הרטרו יתלו שנדלייר, אוהבי העיצוב המודרני ירכיבו תאורות צמודות תקרה אבל בקוטר של לא פחות מ 80 ס"מ ואולי אפילו 1 מ'.  

בעיצוב המודרני נשלב את צבעי השחור – לבן – אפור עם נגיעות של צבעוניות אותה נוכל להכניס באמצעות עציצים, תמונות, רהיטים.

בדירות הישנות, בחלק מהמקרים אנו נתקלים במרצפות מאויירות של פעם, לא אלו שמוצאים היום בכל חנות. לפני כמה שנים, כשבני הצעיר שירת בחיפה, החלטנו לנסוע לבקר, כשהגענו מוקדם מהרגיל ולא רציתי לחכות בחוץ כי עדיין לא סיים שמירה, שכנעתי את בעלי שניסע לבית דודתי בחיפה שבה גרה עד לפטירתה, זכרתי את המרצפות המאויירות, שאז כילדה נראו לי ממש מוזרות ולא הבנתי מי בכלל החליט שזה מה שצריך והיום כמעצבת פנים אני "עפה" על דירות כשאני מגלה בהן את הריצוף הישן. זכרתי את הכתובת, הגענו לבית שמבחוץ נראה בדיוק כמו לפני 50 שנים, עצרנו, הסתכלתי ואז בהחלטה של רגע ירדתי מהרכב, דפקתי בדלת ובקשתי בלי בושה לראות את הבית וברור שהסברתי למה.

המסדרון הארוך בכניסה רוצף מחדש בריצוף מודרני, התקדמתי לחדרים ולמטבח והפלא נגלה לעיני, הריצוף המאוייר היה במקום ופשוט הפך את הדירה הישנה למיוחדת וייחודית (בעוונותיי לא צילמתי כי עדיין לא הייתי בתחום L ).

למה אני מספרת את זה? כי כיום כשאני מעצבת דירה ישנה אני אוהבת וממליצה לשמור על הצביון שלה, על הנשמה שלה וככה בשילוב של הישן ושל מה שהדיירים החדשים אוהבים ניתן להפוך את הדירה לאחת יחידה ומיוחדת.

בתמונות שצרפתי, צביון הדירה נשמר ע"י מחזור רהיטים שהיו בדירה כירושה מההורים.

סגנון העיצוב צריך להיות מותאם למי שגר בבית, וכדי שיהיה מדויק מומלץ לקחת ייעוץ של מעצבת פנים או ליווי מלא והיא תדע לשלב בצורה אופטימלית בין החדש והישן.

מוזמנים לקרוא : עיצוב דירות קטנות.

כשהעיצוב נכון ומדויק לכם סימן שזה "עיצוב שמשאיר אתכם בבית"

מהתקשורת

מהפרויקטים שלי

הלבשת דירת קבלן

הלבשת דירת קבלן בחולון כשאבי פנה אלי והודיע שהחליט לעבור לגור בדירה אותה רכש הבנתי שהעבודה היא הלבשת הדירה, הום סטיילינג. כשהתחלנו את הפרויקט, אני

קרא עוד »

עיצוב דירה במודיעין

דירה במודיעין – הדירה של שירה ומתי המחמאה גדולה לכל מי שעצמאי, היא לקוחות המגיעים מפה לאוזן. כשהלקוחות מגיעים כי הממליצה עלי היא חברתו של

קרא עוד »

שיפוץ דירה בתל אביב

פרויקט בתל אביב זוג שהילדים עזבו את הבית, פנה אלי בבקשה לתכנן שיפוץ. הדרישות היו מאוד מדויקות, משפצים את החלל המרכזי כולל החלפת מטבח, את

קרא עוד »

עיצוב הבית ב 4 שעות

רוצים בית מעוצב, מאורגן ומותאם לכם בדיוק – אבל לא יודעים איך להתחיל?
Call Now Button
×
דילוג לתוכן