עיצוב הבית לגילאי 50+

סלון
עיצוב הבית ל 50 פלוס

 

אנחנו בני 50+,  הגענו לגיל בו הגיע הזמן שלנו להתרווח וליהנות מהילדים והנכדים שהגיעו או יגיעו, אבל חשוב לזכור לשמור גם על כללי בטיחות בבית כדי  למנוע אסון וחיי היום יום יהפכו לקלים ופשוטים יותר. כשהילדים עוזבים את הבית אנו מרגישים בצורך לשינוי וחלקנו מתכננים שיפוץ ועיצוב מחדש של הבית או לחילופין מחליטים לעבור לדירה חדשה וגם אז עלינו לזכור את נושא הבטיחות והנגישות.

בבואנו לעצב או לרכוש דירה חדשה/ישנה הנה כמה טיפים שכדאי לזכור:

 

רהיטים חשוב לזכור ולדעת שהריהוט בבית יותאם לגובה שלכם הגרים בבית, תבדקו אם הרגליים שלכם מגיעות לרצפה כשאתם יושבים על הכסא ריכשו ריהוט עם פינות מעוגלות כדי למנוע פגיעה.

מאחסנים מתקינים ארונות! מדפים! מראות! חשוב לבדוק אם הם מותאמים לגובה הידיים והעיניים שלכם וזאת כדי שתהיו עצמאיים ללא צורך בתלות באדם אחר.

מנגישים (נגישות) רוחב דלתות הבית יהיה מינימום 90-85 ס"מ נטו כדי לאפשר מעבר בטוח של כסא גלגלים והליכון (בעת הצורך). כדאי לשים לב שמנעול הדלתות יאפשר נעילה מבפנים כמובן אך גם פתיחה מבחוץ כדי למנוע מצבים של הישארות מחוץ לדלת.

זהירות ריצפה חלקה! – חובה לחפות את החלל באריחים נגד החלקה (אנטי-סליפ) וחשוב שתתקינו ידיות אחיזה  בחדרי הרחצה. כמעצבת הום סטיילינג אני ממליצה –  להוסיף לחצן מצוקה לכל מקרה. בחדר הרחצה כדאי להתקין אמבטיה עם דלת צידית לכניסה בטוחה או מקלחון עם דלת נפתחת החוצה וספסל ישיבה כשאתם מתקלחים. מתחת לשטיחים בבית ובחדרי הרחצה להניח יריעות PVC למניעת החלקה.

חושך בחוץ ובבית –  כדי שתוכלו להדליק אורות במהירות ובקלות שימו דגש על תאורת לילה בכל אזורי הבית – לדוגמא: בדרך המובילה לשירותים, למטבח ואפילו לסלון. בחדר השינה התקינו תאורת לילה ליד המיטה.

התקינו מפסקים מוארים בתאורת לד.

מעלית/מעלון – רוכשים דירה חדשה או יד שניה בידקו אם מותקנת מעלית ואם לא! כדאי לדאוג להתקנת מעלית. אם הבית הוא בית פרטי עם כמה מפלסים כדאי לדאוג להתקנת מעלית או אפילו מעלון (יושבים ועולים..). כך תזכו לנוחות מקסימלים אתם הגרים בבית ותמנעו מאפשרויות פגיעה העלולות לקרות כשאתם עולים במדרגות. אני כמעצבת פנים ממליצה באופן אישי שהבית יהיה בעל מפלס אחד ללא מדרגות וכך נצמצם אפשרויות פגיעה.

כידוע!! – רוב התאונות קורות בבית. עיצוב פנים נכון של הבית מקטין סיכונים ושגרת החיים תהיה רגילה, מהנה ובעיקר תהיו עצמאיים לאורך שנים – רק בריאות.

 

מהתקשורת

מהפרויקטים שלי

הלבשת דירת קבלן

הלבשת דירת קבלן בחולון כשאבי פנה אלי והודיע שהחליט לעבור לגור בדירה אותה רכש הבנתי שהעבודה היא הלבשת הדירה, הום סטיילינג. כשהתחלנו את הפרויקט, אני

קרא עוד »

עיצוב דירה במודיעין

דירה במודיעין – הדירה של שירה ומתי המחמאה גדולה לכל מי שעצמאי, היא לקוחות המגיעים מפה לאוזן. כשהלקוחות מגיעים כי הממליצה עלי היא חברתו של

קרא עוד »

שיפוץ דירה בתל אביב

פרויקט בתל אביב זוג שהילדים עזבו את הבית, פנה אלי בבקשה לתכנן שיפוץ. הדרישות היו מאוד מדויקות, משפצים את החלל המרכזי כולל החלפת מטבח, את

קרא עוד »

עיצוב הבית ב 4 שעות

רוצים בית מעוצב, מאורגן ומותאם לכם בדיוק – אבל לא יודעים איך להתחיל?
Call Now Button
×
דילוג לתוכן