עיצוב ותכנון מטבח

המטבח הוא אחד החדרים החשובים ביותר בבית. הוא המקום בו אנו מבשלים, אוכלים, ומתכנסים עם המשפחה והחברים.

בניגוד לסלון, חדר השינה או חדרי הילדים ששם מחליפים ריהוט בממוצע אחת ל 8 שנים, המטבח הוא אחד החללים בבית שאותו מחליפים או משדרגים אחת ל 20 שנים ויותר, לכן בזמן רכישת בית חדש או מתוכנן שיפוץ גדול, תשאלו את עצמכם, האם המטבח שלכם מתוכנן ומעוצב נכון עבורכם?

אם התשובה היא כן, אז תקראו את המאמר ותהנו!

אם התשובה היא לא!! אז המאמר הזה הוא בדיוק בשבילכם, שתדעו שנהניתי לכתוב אותו 😊

עיצוב מטבח נכון יכול ליצור חלל נעים, פונקציונאלי ואסתטי

כמעצבת פנים, צברתי ניסיון בעיצוב מטבחים לא רק מהלימודים, הניסיון הגיע גם מהשטח וגם מניסיון אישי שלי כאחת שמבשלת ואופה, התכנון שונה לאלו שהמטבח הוא רק ליופי ופה ושם מכינים משהו, או לכאלה שמבשלים, אופים והמטבח בהחלט צריך לשרת אותם.

אז איך נתחיל את תכנון המטבח?

השלב הראשון בעיצוב מטבח הוא תכנון מדויק, הכוונה שחשוב לקחת בחשבון את הצרכים וההעדפות שלכם, לכרוך רשימה מדויקת של הכלים, סירים, מחבתות, צלחות, כוסות, כלי הגשה ומוצרי צריכה שצריכים לאחסן במזווה, אח"כ חובה למדוד את גודל החלל וצורתו, למשל האם התכנון יהיה מטבח בצור 'ר' או אולי 'ח' או בכלל מטבח קווים מקבילים, האם יש מקום לאי? אולי לא מתאים לכם אי? כן/לא ארונות עליונים או קלפות והכי חשוב גודל המקרר, אולי היום המקרר סטנדרטי ובעתיד תרצו מקרר גדול יותר.

אחרי שתהיה לכם רשימה מדויקת כזו נעבור הלאה ונתמקד באזורים הבאים:

  1. אזור העבודה: אזור זה כולל את משטח העבודה, הכיור, הכיריים והתנור. חשוב לבחור את המיקום שלהם בצורה שתאפשר לכם לעבוד בצורה יעילה וזורמת.

בשפת מעצבי הפנים ומעצבי מטבחים אזור זה נקרא "משולש הזהב", משמעות המשולש שיהיה מרווח מיטבי בין שלוש הנקודות המרכזיות במטבח שהן כיור, כיריים ומקרר, המרחקים ביניהם חייבים להיות מרווחים לנוחות עבודה, למשל משטח עבודה בין הכיור לכיריים רצוי שיהיה מינימום 80 סמ', אבל, הכל מותנה בסופו של תכנון בגודל החלל, מבטיחה שמשטח של 60 ס"מ גם יעשה את העבודה.

הערה לגבי המקרר, שימו לב היכן מעמידים אותו ואז לקבוע כיוון פתיחת דלת ימינה או שמאלה, שכן המטרה היא שבעת פתיחת דלת המקרר ניתן יהיה להוציא מצרכים או סירים ישירות למשטח העבודה.

  1. אזור האחסון: אזור זה כולל את ארונות המטבח, המגירות והמדפים. חשוב לתכנן היטב את האחסון כדי שתוכלו לאחסן את כל הכלים והחומרים הדרושים לכם במקום נגיש.

כשמתכננים אחסון אני כמעצבת פנים אוהבת לתכנן מגירות גדולות, אין בעיה כיום מבחינת משקל לתכנן מגירות עד אורך 120 ס"מ, אבל מקפידה לפחות על ארון דלתות אחד עם מגירות נשלפות.

כשמתכננים אחסון, מתכננים גם ארון מזווה, שם חשוב לדעת מה אחסונים מבחינת שימורים וגם אם מאחסנים קופסאות דגנים, כדאי למדוד את הגובה שלהן ולפי זה לתכנן.

במידה ומתכננים מגירת תבלינים, חובה למדוד את גובה צנצנת התבלינים הגדולה ביותר, כנ"ל כשמתכננים מגירת בקבוקים יש למדוד את גובה הבקבוקים.

אי: חולמים על  אי למטבח, לצערי לא כל חלום אפשר להגשים, את חלום האי אפשר להביא לידי ביצוע, רק אם יש מקום לאי, אם מתכננים מקומות ישיבה מסביב לאי, כל אדם צריך 60 ס"מ מרווח, שימו לב שהמרחק המינימלי של האי משאר הארונות הוא 1 מ' ולכן לא חובה לתכנן אי אם אין מקום.

אי שמתוכנן נכון יכול לשמש כאזור אכילה כי לא תמיד יש מקום גם לשולחן מטבח וגם לשולחן פינת אוכל.

אזור האכילה: אזור זה כולל או שולחן אוכל או דלפק. חשוב לבחור את המיקום של אזור האכילה בצורה שתאפשר לכם לאכול בנחת ובכיף, הכוונה בכיף שתוכלו לאכול ולהביט לכיוון החלל המרכזי ולא לכיוון הקיר.

אחרי שאתם או מעצבת הפנים שלכם תכננה את פנים המטבח, צריך לבחור סגנון עיצובי.

אם אתם יודעים מה הסגנון אליו אתם מתחברים זה נהדר, אם לא, גוגל יעזור לכם להחליט, ברגע שתחפשו תמונות מטבחים ותגלו לאיזה סגנון וצבעוניות אתם מתחברים, התאימו את הסגנון לטעם האישי שלכם ולסגנון העיצוב הכללי של הבית ולא כדאי להיסחף אחראי טרנדים כי מטבח מחליפים בממוצע פעם ב 20 שנים.

מוזמנים לקרוא עוד על סגנונות עיצוב

אחרי תכנון ובחירת סגנון עיצובי יש לבחור את החומרים, למשל צבע בתנור, פולימר, פורמייקה, נאנו וכד'.

הנה כמה מילים על חומרים למטבח:

כמה מילים מקדימות לפני: בחירת החומרים הנכונים היא חשובה מאוד לעיצוב מטבח יפה ואסתטי, חשוב להתחשב בשימושים השונים של המטבח ובתנאי הסביבה.

  • שיש: שיש הוא חומר עמיד וקל לניקוי, הוא מתאים למשטחי עבודה, כיורים, חיפוי קיר במקום אריחים וריצוף.
  • פורמייקה: פורמייקה היא חומר עמיד וזול יחסית. היא מתאימה למשטחי עבודה וארונות, בניגוד לעבר היום תהליך העבודה מתבצע באמצעות מכונות חדישות מה שגורם לפורמייקה המודבקת להיות עמידה מאוד.
  • עץ: עץ הוא חומר טבעי וחמים. הוא מתאים למשטחי עבודה, ארונות ודלפק, חשוב לבחור בעץ איכותי מבעל מקצוע מומלץ כדי שתהיו בטוחים שהעץ עבר תהליך של אטימה וטיפול נגד טרמיטים.
  • נירוסטה/אלומיניום: אלו הם חומרים חזקים ועמידים, מתאימים למשטחי עבודה, ארונות וידיות, משמשים בעיקר למטבחים תעשייתיים או כשמעצבים מטבחים בסגנון זה בבתים פרטיים.

עיצוב ותכנון מטבח -כמה הערות לסיום:

  • השקיעו בתכנון מוקפד: תכנון מדויק הוא המפתח לעיצוב מטבח פונקציונאלי ונעים.
  • התאימו את העיצוב לסגנון האישי שלכם: בחרו סגנון עיצוב שאתם אוהבים ומתאימים לסגנון העיצוב הכללי של הבית.
  • השתמשו בחומרים איכותיים: חומרים איכותיים יחזיקו מעמד לאורך זמן ויעניקו למטבח שלכם מראה יוקרתי.
  • ביחרו בעלי מקצוע איכותיים עליהם קיבלתם המלצות, מטבח הוא הרהיט היקר ביותר בבית ואסור להתפשר.
  • אל תשכחו את הפרטים הקטנים: הפרטים הקטנים יכולים לעשות הבדל גדול בעיצוב המטבח.

 

ואם עדיין אתם מתלבטים, חוששים, פחות מתחברים לתהליך, קחו מעצבת פנים יחד תלכו יד ביד למטבח המתאים לכם.

מהתקשורת

מהפרויקטים שלי

הלבשת דירת קבלן

הלבשת דירת קבלן בחולון כשאבי פנה אלי והודיע שהחליט לעבור לגור בדירה אותה רכש הבנתי שהעבודה היא הלבשת הדירה, הום סטיילינג. כשהתחלנו את הפרויקט, אני

קרא עוד »

עיצוב דירה במודיעין

דירה במודיעין – הדירה של שירה ומתי המחמאה גדולה לכל מי שעצמאי, היא לקוחות המגיעים מפה לאוזן. כשהלקוחות מגיעים כי הממליצה עלי היא חברתו של

קרא עוד »

שיפוץ דירה בתל אביב

פרויקט בתל אביב זוג שהילדים עזבו את הבית, פנה אלי בבקשה לתכנן שיפוץ. הדרישות היו מאוד מדויקות, משפצים את החלל המרכזי כולל החלפת מטבח, את

קרא עוד »

עיצוב הבית ב 4 שעות

רוצים בית מעוצב, מאורגן ומותאם לכם בדיוק – אבל לא יודעים איך להתחיל?
Call Now Button
×
דילוג לתוכן