עיצוב חדרי רחצה ושירותים

חדרי הרחצה וחדרי השירותים הם חללים פונקציונליים וחשובים בבית, חדרים המשמשים אותנו מספר פעמים ביום, בתחום עיצוב הפנים, חדר האמבטיה והשירותים הם לעתים קרובות אזורים שקל להתעלם מהם ומהעובדה שיש להם נוכחות ושימוש חשובים בבית.

חדרים אלה, החיוניים לשגרת היום שלנו, ראויים לתשומת לב קפדנית לפרטים בכל הנוגע לעיצוב פנים שלהם, ממקום מפלט יוקרתי דמויי ספא ועד לחללים קומפקטיים ויעילים.

עיצוב חדרי האמבטיה והשירותים ממלא תפקיד מכריע הן בנוחות הפיזית והן ברווחה הנפשית שלנו

עיצוב נכון שלהם יכול להפוך אותם למרחבים נעימים, נוחים ומרגיעים, תוך שיפור הפונקציונליות שלהם.

כשאנחנו רוכשים דירה חדשה או מחליטים לשפץ דירה קיימת, אנחנו חייבים לתת את הדעת, לתכנן באופן מדויק את חדר הרחצה וחדר השירותים, תכנון נכון שלהם ילווה אתכם לאורך שנים ואם התכנון לא יהיה נכון ומדויק נצטער על הרגע.

כדי שהעיצוב יהיה נכון החלטתי לשתף טיפים איכותיים לתכנון חדרי רחצה ושרותים:

  • תקציב: קבעו תקציב מראש והיצמדו אליו. בחירת חומרים וריהוט בהתאם לתקציב תעזור להימנע מהפתעות לא נעימות בהמשך.
  • תכנון ועיצוב מדוייק: בעת התכנון והעיצוב יש להתחשב בגודל ובצורה של החלל. חדרי רחצה קטנים או בשרותי אורחים, חשוב לנצל את השטח בצורה יעילה. ניתן לעשות זאת באמצעות בחירת ריהוט תלוי, חשיבה על הצרכים ומה מתכננים לאחסן, אריחים גדולים/קטנים, ומראות בצורות שונות. בחדרי רחצה או שרותים יותר גדולים גם כדאי לתכנן במדוייק ובעיקר לא להעמיס על החלל.
  • פונקציונליות: חשוב להגדיר מראש מהם הצרכים הפונקציונליים שלנו. האם אנחנו זקוקים לאמבטיה או שמסתפקים במקלחון? כמה כיורים צריכים? האם יש מקום לאסלת בידה או שאין צורך? מה גודל הארון בהתאמה לחלל?
  • ניצול יעיל של שטח: קחו מידות מדויקות, שרטטו את החלל ותכננו את העמדת הריהוט והאביזרים בחלל. העדיפו ריהוט תלוי, כגון ארון כיור תלוי ואסלה תלויה(מעצבת פנים ואחרים קוראים לה אסלה סמויה), כדי לשחרר שטח רצפה וליצור תחושה שהמקום מרווח. בחרו אריחים גדולים, הם יוצרים תחושה של חלל גדול יותר. עשו שימוש במראות גדולות שמשקפות את האור ומעצימות את גודל החלל.
  • תאורה נכונה: הקפידו על תאורה נכונה, תאורה מותאמת יכולה להגדיל את תחושת המרחב. השתמשו בתאורה כללית שתאיר את חדר הרחצה והשירותים בצורה אחידה, תאורה מקומית תאיר אזורים ספציפיים כמו למשל אזור הכיור, האסלה או המקלחון ותאורה דקורטיבית יכולה ליצור אווירה מיוחדת בחדר, במיוחד אם קיים שימוש באמבטיה או בג'קוזי.
  • בחירת חומרים: בחרו חומרים עמידים וקלים לניקוי. התאימו אותם לסגנון העיצוב שבחרתם (מודרני, כפרי, קלאסי וכו').
  • אחסון: ודאו שיש מספיק מקום אחסון לכל הדברים שאתם צריכים בחדר הרחצה ובחדר השירותים.
  • צבעוניות: שימוש בצבעים בהירים גורם לחדר להיראות גדול יותר ומואר יותר. שימוש בצבעים כהים יכול ליצור אווירה דרמטית ומיוחדת. אל תחששו משילובי צבעים, שילובי צבעים נועזים יצרו מראה ייחודי ודרמטי. אני כמעצבת פנים אוהבת לשלב צבעוניות עזה בחדרי הרחצה, למשל: כחולים, ירוקים, ורודים וכד', אלו צבעים שמתאימים לאנשים בעלי תעוזה.
  • אקססוריז: אל תוותרו על אקססוריז בחדרי הרחצה והשרותים. אקססוריז יכולים להוסיף עניין וטעם אישי לחדר. בחרו אקססוריז שמתאימים לסגנון העיצוב הרצוי. הקפידו לא להעמיס את החדר באקססוריז. אקססוריז המתאימים לחדר רחצה ושרותים הם: בקבוקי ריח, נרות ריחניים, עציצים קטנים, פסלונים וכד'. השתמשו באלמנטים טבעיים, כגון צמחים ועץ, כדי להכניס "חיים" לחדר.

מעט על טרנדים בעיצוב חדרי אמבטיה ושירותים:

עולם עיצוב חדרי הרחצה והשירותים מתפתח ללא הרף, מגמות חדשות צצות כדי לענות על הצרכים וההעדפות המשתנות של בעלי בתים.

בשנים האחרונות, ההתקדמות הטכנולוגית חוללה מהפכה בדרך בה אנו ניגשים לעיצוב חדרי אמבטיה ושירותים. אסלות חכמות עם פונקציות משולבות של בידה, מושבים מחוממים ומערכות שטיפה אוטומטיות הפכו לפופולריות יותר ומציעות נוחות בחבילה אחת אלגנטית.

בנוסף, ברזים מופעלים באמצעות חיישן ומראות מוארות LED לא רק מוסיפים נופך מודרני לחלל אלא גם תורמים לחיסכון במים וליעילות אנרגטית.

טבע בעיצוב חדרי אמבטיה:

ככל שהמודעות לנושאים סביבתיים גוברת, קיימות הפכה לשיקול מרכזי בעיצוב חדרי אמבטיה.

חומרים ידידותיים לסביבה, כגון במבוק, עץ ממוחזר וזכוכית ממוחזרת, משמשים ליצירת חללי אמבטיה מסוגננים וברי קיימא.

אביזרים שחוסכים במים, שירותים בזרימה נמוכה ותאורה חסכונית באנרגיה הם גם מרכיבים חיוניים של עיצוב אמבטיה ירוק, מסייעים להפחית את צריכת המים והאנרגיה תוך מזעור ההשפעה הסביבתית.

עקרונות עיצוב אוניברסליים:

עקרונות עיצוב נגיש משולבים יותר ויותר בעיצוב חדרי אמבטיה ושירותים כדי להבטיח נגישות לאנשים בכל הגילאים והיכולות.

כמו למשל מקלחות ללא שוליים, מוטות אחיזה, כיורים בגובה מתכוונן ופתחים רחבים יותר מתוכננים כדי ליצור חללים ללא חסימות המתאימים לאנשים עם אתגרי ניידות או מוגבלויות ולאנשים בגיל השלישי.

התאמה אישית:

אחד הטרנדים המרכזיים בעיצוב חדרי אמבטיה ושירותים הוא התאמה אישית. בעלי בתים מבקשים ליצור חללים ייחודיים המתוכננים לפי צרכיהם ומשקפים את טעמם והעדפותיהם האישיות, החל מארונות לא סטנדרטים ואביזרים בהזמנה אישית ועד לאריחים מצוירים ביד וגופי תאורה מעוצבים.

האפשרויות להתאמה אישית בעיצוב חדר האמבטיה הן אינסופיות, כשהאישיות שלכם באה לידי ביטוי בתכנון ובעיצוב, אתם יכולים ליצור חלל שבאמת מרגיש אך ורק שלכם.

לסיכום:

עיצוב חדרי האמבטיה והשירותים ממלא תפקיד משמעותי בעיצוב שגרת היום והרווחה הכללית שלנו.

המפתח לתכנון ועיצוב נכון הוא לאזן בין הצרכים והחומרים כדי ליצור חלל שעונה על חלומות העיצוב שלכם ומשקף את הסגנון האישי שלכם.

מהתקשורת

מהפרויקטים שלי

הלבשת דירת קבלן

הלבשת דירת קבלן בחולון כשאבי פנה אלי והודיע שהחליט לעבור לגור בדירה אותה רכש הבנתי שהעבודה היא הלבשת הדירה, הום סטיילינג. כשהתחלנו את הפרויקט, אני

קרא עוד »

עיצוב דירה במודיעין

דירה במודיעין – הדירה של שירה ומתי המחמאה גדולה לכל מי שעצמאי, היא לקוחות המגיעים מפה לאוזן. כשהלקוחות מגיעים כי הממליצה עלי היא חברתו של

קרא עוד »

שיפוץ דירה בתל אביב

פרויקט בתל אביב זוג שהילדים עזבו את הבית, פנה אלי בבקשה לתכנן שיפוץ. הדרישות היו מאוד מדויקות, משפצים את החלל המרכזי כולל החלפת מטבח, את

קרא עוד »

עיצוב הבית ב 4 שעות

רוצים בית מעוצב, מאורגן ומותאם לכם בדיוק – אבל לא יודעים איך להתחיל?
Call Now Button
×
דילוג לתוכן