עיצוב חדרי שינה

עיצוב חדר שינה מכל סוג, הוא פרויקט מרתק שדורש התייחסות לפרטים קטנים וגדולים כאחד, המטרה העיקרית כשמתכננים ומעצבים חדרי שינה,  היא ליצור אווירה רגועה ושלווה שתאפשר שינה טובה ומהנה לא רק לדיירי הבית אלא גם לאלו שפשוט באים להתארח אצלם.

חדר שינה לזוג, חדר שינה ליחיד/ה, חדר שינה לילדים ונוער, חדר אורחים – כל כך הרבה סוגים של חדרי שינה וכל אחד מהם צריך תכנון ועיצוב משלו, לא רק מבחינת צבעוניות אלא גם העמדת ריהוט, תאורה, שידות, וילונות, שטיחים, אחסון, אקססוריז ועוד.

שלבי עיצוב חדר שינה

שלב ראשון הוא להבין את גודל החדר, היכן ממוקמים החלונות והיכן ממוקמת הדלת ורק אז לתכנן את העמדת הריהוט בעיקר לא להעמיס את החדר, לצערנו, כיום בונים דירות עם חדרים לא גדולים ולכן שלב זה הוא החשוב ביותר בתכנון.

המצב האופטימלי הוא שהמיטה לא תהיה מתחת לחלון מחד ומאידך שתהיה בזוית לדלת כדי שנוכל לראות באופן מיידי מי נכנס לחדר מבלי שנצטרך לסובב את הראש עד שיתפס לנו הצוואר.

שלב שני,  חשוב לבחור גודל נכון של מיטה, כשבוחרים מיטה חשוב שיהיה מעבר בין המיטה לקיר לפחות 60 ס"מ, ברור שתמיד רצוי יותר, חשוב שהמיטה תהיה נוחה ומתאימה למספר האנשים שישנים בה.

מיטות זוגיות סטנדרטיות הן בגודל 160×200 ס"מ. אם החדר קטן, אפשר ללכת על מיטה בגודל 140×200 ס"מ, לזוג זה הגודל המינימלי, לבני נוער וילדים מתאימה גם מיטה וחצי שגודלה 120/200 ס"מ, לא לשכוח לבחור מזרן איכותי שיהיה נוח ותומך.

לצידי המיטה, בהנחה שזו מיטה זוגית באמצע החדר ולא צמודה לקיר, נעמיד 2 שידות שגודלן המינימלי הוא 40 ס"מ רוחב ומקסימלי 50 ס"מ בהתאם לגודל החדר.

בנוסף, כדאי לבחון בזמן תכנון העמדת הרהיטים היכן המקום האידיאלי לארון בגדים, ארון גדול עם מגירות, דלתות, מדפים ותאי אחסון יהווה יתרון אם אין מקום לארון גדול יתכן ותוכלו לשלב ארון וקומודה (שידת מגירות), בהתאם לגודל החדר תוכלו לתכנן ארון דלתות פתיחה או דלתות הזזה.

שלב שלישי, חשוב מאוד, שחובה לתת עליו את הדעת הוא תכנון תאורה וחשמל בחדר, לתכנן מספיק שקעים בצידי המיטה שישמשו להטענה או חיבור גוף תאורה ולהכין מתגים, אם זה חדר שינה זוגי שיהיו מפסקים מצליבים שמכל צד של המיטה, ניתן להדליק ולכבות, בחדר ילדים או אורחים מספיק מפסק מחליף, כלומר, כיבוי והדלקה מהכניסה ורק מצד אחד של המיטה.

לגבי תאורה, אחרי שסיימתם את התכנון, אפשר להתרכז בבחירת תאורה מתאימה שחיונית ליצירת אווירה נעימה ורגועה.

ניתן לשלב מנורות קריאה איכותיות לצד תאורה עיקרית על התקרה, במידה וארון הבגדים בחדר שינה אפשר לתכנן מעליו פס צבירה ועליו כמה ספוטים שיאירו את הארון כשאתם בוחרים או מסדרים בגדים, (שימו לב למרחקים מהארון כדי שהדלתות תוכלנה להיפתח).

בשלב הרביעי, כשאנחנו יודעים בדיוק מה התכנון המדויק, כולל מידות, זה הזמן לבחור צבעוניות וסגנון, תגלשו באתרי אינטרנט, תבדקו סגנונות שונים, תראו תמונות תקראו מאמרים ורק אז תחליטו.

אחריי שהחלטתם לגבי עיצוב חדר השינה קבלו כמה טיפים לגבי צבע קירות:

צביעת הקירות בצבעים קרים, צבע קר הוא צבע שמשרה רוגע, למשל, אפור בהיר, גוונים של ירוקים וכחולים יכולים להרגיע ולהשרות שלווה, ניתן לשלב טקסטורות ודוגמאות מעניינות למשל טפט בגב המיטה, אפקטים של צבע, האמיצים דווקא יצבעו את הקיר בגב המיטה בצבע חם כי בכל מקרה את הקיר בגב המיטה רואים רק לפני שנכנסים למיטה.

שלב חמישי, הוא שלב האקססוריז, הוסיפו שטיח רך ונעים באזור המיטה, כריות רכות וצבעוניות ישדרגו כל ספה או כורסא בחדר השינה, סדרו את המיטה בבוקר והניחו כיסוי מיטה ולא יותר מ 2-3 כריות נוי, אומרים שסידור המיטה וניעור המצעים מביא שפע.

תלו וילונות רכים ונשפכים, אם לא ניתן אז וילון רומי רך יעשה עבודה מצויינת ואם אין אפשרות להחשיך את החדר ניתן לשלב בין וילון הצללה וילון אווירה.

בבחירת טקסטיל למיטה כדאי ללכת על חומרים טבעיים כמו בדי כותנה שנושמים יותר, צבעוניות בדפוסי הכריות והשמיכות תוסיף עניין ויצירתיות לחלל.

קיר אחד יכול לשמש כקיר יצירתי עם תמונות, ציורים, מדבקות או מדף ספרים קטן. אלמנטים אישיים אלו יוסיפו חמימות ואנרגיות חיוביות.

כמה מילים לגבי עיצוב חדרי ילדים ונוער

בחדרים אלה ניתן להוסיף אלמנטים משחקים כיפיים כמו אוהל אינדיאני, ביתן עץ קטן, פינת קוביות לגו, לוח משחקים אינטראקטיבי, נדנדה תלויה וכד', קיים גם צבע או מדבקות שמשמשים כלוח שעליו ניתן לכתוב בגירים צבעוניים ואז  הודעת אוהב/ת מאחד ההורים בהחלט יעלה את האנרגיה של הילד.

שילוב של טבע חי בעיצוב יכול להועיל מאוד. עציץ עם צמחיה ירוקה, אקווריום קטן עם דגי נוי, החיים והתנועה בחדר ירגיעו וישמחו. 

לסיכום, כדי ליצור חדר שינה מושלם יש לשלב בין פונקציונאליות נכונה של רהיטים מרכזיים, לבין עיצוב עם דקורציות, טקסטיל איכותי ותאורה אינטימית וכמובן נגיעות אישיות של תמונות, זכרונות וחפצים אהובים. מומלץ לשתף את כל המשפחה בתהליך כדי שכל אחד ירגיש שייך ובבית. חדר שינה הוא בסופו של דבר המקום האישי ביותר שלנו וחשוב שנרגיש בו בנוח.

עיצוב שמשאיר אתכם בבית

מהתקשורת

מהפרויקטים שלי

הלבשת דירת קבלן

הלבשת דירת קבלן בחולון כשאבי פנה אלי והודיע שהחליט לעבור לגור בדירה אותה רכש הבנתי שהעבודה היא הלבשת הדירה, הום סטיילינג. כשהתחלנו את הפרויקט, אני

קרא עוד »

עיצוב דירה במודיעין

דירה במודיעין – הדירה של שירה ומתי המחמאה גדולה לכל מי שעצמאי, היא לקוחות המגיעים מפה לאוזן. כשהלקוחות מגיעים כי הממליצה עלי היא חברתו של

קרא עוד »

שיפוץ דירה בתל אביב

פרויקט בתל אביב זוג שהילדים עזבו את הבית, פנה אלי בבקשה לתכנן שיפוץ. הדרישות היו מאוד מדויקות, משפצים את החלל המרכזי כולל החלפת מטבח, את

קרא עוד »

עיצוב הבית ב 4 שעות

רוצים בית מעוצב, מאורגן ומותאם לכם בדיוק – אבל לא יודעים איך להתחיל?
Call Now Button
×
דילוג לתוכן