עיצוב פנים בדיור מוגן

עיצוב פנים לדירה בדיור מוגן

גדלתי בבית של מבוגרים! וחלקם מבוגרים מאוד 🙂

נולדתי כשאימי היתה בת 39, אבי בן 44, בבית גרו איתנו סבא כבן 65 וסבתא בת 60. זה מעולם לא הפריע לי!

אני בת יחידה כילדה פינקו אותי ועטפו אותי בצמר גפן. באותה תקופה, לא היה קיים המושג דיור מוגן וקשישים רבים חיו בבית עד יומם האחרון מטופלים ע"י בני המשפחה ואלו הסעודים היו מועברים לבתי אבות מטעם המדינה (קיים גם היום). העובדה שגם סבא וסבתא וגם אבא ואמא גרו בבית כל השנים, היתה עבורי סוג של "בית ספר" לאנשים מבוגרים ולצרכים שלהם. 

ב 20-30 השנים האחרונות, אנשים בגיל השלישי מוכרים את הבית או משתמשים בחסכונות או בדמי השכירות מנכסים או מביתם הפרטי ועוברים לדיור מוגן, שם יש להם חיי חברה פעילים, השגחה רפואית ובעצם לא תלויים בילדים ובבני משפחה אחרים.

אבל מה עושים כשמגיעים לבחור יחידת דיור?

החדרים בדיור מוגן, גודלם מתחיל מ 20-25 מ"ר לא כולל חדר רחצה ושירותים, שזה בעצם חלל אחד כולל מטבחון ועד לגודל של  30-40 מ"ר ואז היחידה כוללת  סלון, חדר שינה ולעיתים גם פינת עבודה קטנה ומרפסת קטנה.

תכנון ועיצוב של דירה בגודל הזה, מהווים אתגר לכל מעצב/ת פנים, עיצוב פנים לדירה קטנה צריך להיות יצירתי עם תכנון מדויק ומעל הכל חשוב לדעת מי יגור בדירה הזו – יש לקחת בחשבון שגם אם כרגע הזוג או היחיד הם בעלי תפקוד מלא בעתיד המצב יכול להשתנות, הרי הגיל לא ממש משחק לטובתם וגם לא לטובתינו.

העוברים לדיור מוגן, הם אנשים מתפקדים, שההחלטה לעבור לדיור מוגן מתקבלת בראש צלול ומסיבות שונות:

למשל אם אין ילדים ורוצים להיות במקום מפוקח, או שיש ילדים והם גרים רחוק או שפשוט הגיעו לגיל שבו הם יכולים להרשות לעצמם לפרוש, להנות מחיי חברה פעילים, הרצאות, טיולים, סדנאות יצירה ועוד.

כמה טיפים למעבר לדיור מוגן

לפני המעבר חשוב לדעת מה בעצם הצרכים של העוברים, נכון המשפט כבר נדוש, אבל דייר אחד יכול להיות שהוא אדם שקורא המון ספרים וצריך ספריה, כי על ספרים לא מוכן לוותר, דיירת אחרת מאוד אוהבת מוזיקה וצריכה מערכת שמע טובה ואיכותית ומקום לדיסקים ואפילו פטיפון שחזר היום לחיים, זוג שטייל הרבה בחו"ל יתכן וירצה להציג פריטים שקנה בחו"ל כמו פסלונים, תמונות, אגרטלים בעבודת יד (ועוד ועוד). 

ואם זה המצב, חשוב מאוד לתכנן את המעבר ואת העיצוב, אסור לנו לשכוח שבעצם חיים שלמים וזכרונות צריכים להיכנס לחלל של 20-40 מ"ר וזה לא פשוט. החלטות צריך לקבל עוד לפני המעבר, על מה מוותרים מה חייבים לקחת לדירה החדשה (וזה כולל גם נעליים, בגדים, צעיפים, תכשיטים ועוד) ואת זה נעשה רק לאחר ביקור בדירה החדשה ותכנון מדויק. 

אם כבר מעצבים לא לשכוח לתת כבוד לקיר משפחה, תמונות משפחה מההווה ומהעבר ולא לוותר, כדי לא להעמיס על הקיר או על המדפים, אני מציעה לא לוותר על תמונות "פיזיות" שאותן אפשר לתלות או להניח על המדפים אבל אפשר לפנק את ההורים או הסבתא והסבא גם במכשיר להצגת תמונות דיגיטליות ושם אפשר להטמיע הרבה יותר תמונות.

בזמן התכנון לא לוותר על צבע, ידוע שצבע מוסיף אנרגיות, לא להגזים אבל לא לוותר, אם בכל זאת קיים החשש מקיר צבוע או ריהוט צבעוני, ניתן לשלב צבע באמצעות תמונות על הקיר – תמונה אחת או 2 צבעוניות יעשו את כל ההבדל ואת הקירות והתקרה מומלץ לצבוע באותו הצבע כדי לתת תחושה של חלל גדול יותר, באמצעות עציצים או כריות על הספה.

אל תוותרו על וילונות, וילון מכניס חום וקלילות לחלל והוילונות היום קלים לתחזוקה.

כדאי לתכנן פתרונות אחסון, תאמינו לי בדירות קטנות אפשר לייצר פתרונות אחסון מקוריים (מי כמוני יודעת).

למשל: אפשר לקנות ספה לסלון עם ארגז מצעים, כורסא עם הדום שניתן לאחסן בו, מיטה שגם לה יש ארגז מצעים, קונסולה שניתן לפתוח לשולחן ואז אפשר לארח, לתלות מדפים לגובה ועוד.

לא רק היופי חשוב, חשוב גם לבדוק מי האדם עצמו, למשל תכנון תאורה לאדם שהוא כבד ראיה, אנשים שנוטים ליפול כדאי שבחדר הרחצה יתקינו ידיות אחיזה מצד אחד ובחלל המרכזי לא יניחו שטיח כדי להימנע מהתקלויות ומעידות.

יחידת דיור שיש לה גם מרפסת, נעצב לה פינת ישיבה קטנה  נעמיד עציץ אחד או שניים. 

מה יותר נעים ונחמד מאשר לשבת בבוקר או בשקיעה עם כוס קפה ובן-בת הזוג או חבר טוב ולהחליף חוויות.

ברוכים הבאים וברוכות הבאות ליחידת הדיור המעוצבת שלכם. 

שרה שטיינר

מהתקשורת

מהפרויקטים שלי

הלבשת דירת קבלן

הלבשת דירת קבלן בחולון כשאבי פנה אלי והודיע שהחליט לעבור לגור בדירה אותה רכש הבנתי שהעבודה היא הלבשת הדירה, הום סטיילינג. כשהתחלנו את הפרויקט, אני

קרא עוד »

עיצוב דירה במודיעין

דירה במודיעין – הדירה של שירה ומתי המחמאה גדולה לכל מי שעצמאי, היא לקוחות המגיעים מפה לאוזן. כשהלקוחות מגיעים כי הממליצה עלי היא חברתו של

קרא עוד »

שיפוץ דירה בתל אביב

פרויקט בתל אביב זוג שהילדים עזבו את הבית, פנה אלי בבקשה לתכנן שיפוץ. הדרישות היו מאוד מדויקות, משפצים את החלל המרכזי כולל החלפת מטבח, את

קרא עוד »

עיצוב הבית ב 4 שעות

רוצים בית מעוצב, מאורגן ומותאם לכם בדיוק – אבל לא יודעים איך להתחיל?
Call Now Button
×
דילוג לתוכן