צבעים בעיצוב הבית

משמעות הצבעים בעיצוב הבית והתאמתם לחללים השונים:

הצבעים שאנו בוחרים לקירות, לרהיטים ולשאר החפצים בבית משפיעים רבות על האווירה בחלל, על מצב הרוח ואפילו על הבריאות הפיזית והנפשית.

פעמים רבות הצבע מייצג אותנו ואת מי שאנחנו.

לכל גוון וצבע ישנה משמעות עמוקה, על אחת כמה וכמה בעיצוב פנים או הום סטיילינג וחשוב לבחור אותם בקפידה בהתאם לייעוד של כל חדר ובהתאם לאופיו של המתגורר בחדר.

אם נדבר באופן כללי על חללי הבית נוכל לבחור ביתר קלות בזמן התכנון והעיצוב את הצבע המתאים לחלל, למשל:

במטבח רצוי לשלב צבעים בהירים ומעוררי תיאבון, כמו למשל לבן, בז', כתום, צהוב או ירוק בהיר, אלו הם צבעים ארציים וחמימים המשרים תחושת חיות ומשמעותיים לארוחות משותפות. בנוסף, הם מסייעים ללכידת אור טבעי, דבר חשוב בחלל של עבודה בכלל ובישול ואפיה בפרט.

בסלון ובפינות משפחה, כדאי ללכת על גוונים מרגיעים יותר כמו כחול, סגול, ירוק זית או אפור,  גוונים קרירים אלה מעניקים אווירה שקטה ורגועה המתאימה למנוחה, קריאה או צפייה בטלוויזיה.

צבעים רכים אלה גם יוצרים פרספקטיבה של מרחב, דבר אידיאלי לחדרי שינה, פינות אוכל וסלונים.

בפינת העבודה של הבית, כדאי לבחור גוונים מעוררים ומחדדי קשב כמו אדום, כתום או צהוב בהיר, לא חובה לצבוע את הקירות בגוונים אלו, ניתן בהחלט להכניס את הצבע לחלל באמצעות חפצי נוי, תמונות, מדפים ואפילו קלסרים, צבעים אלה מגבירים את היצירתיות, המוטיבציה והפרודוקטיביות, לעומת זאת רוצים פינה שקטה מתאימה ללימוד וכתיבה, גווני ורוד בהיר ותכלת עדינים יותר יפחיתו את הערנות המוגזמת, צבעוניות פסטלית זו מתאימה גם לסובלים מבעיות קשב וריכוז.

בחדר הילדים חשוב לבחור צבעים מלאי אנרגיה ושמחת חיים כמו צהוב לימון, כתום בהיקפים, ורוד פוקסיה וורוד מלכותי.

ניתן גם לשלב בין צבעים בדרכים מפתיעות ויצירתיות כדי לעודד את דמיון הילדים, אדום וירוק, סגול וכתום, שחור ולבן, היתרונות הם אינסופיים, חובה לקחת בחשבון בחדרי הילדים ולא רק האם "בעל" החדר יש לו בעיות קשב וריכוז.

כמו שכבר כתבתי, צבעים מתאימים לא רק לקירות הבית, גם הריהוט והטקסטיל בכל חדר יכולים לקבל דגשי צבע משלהם, ספה אדומה בולטת, שטיח כתום מלהיב, כריות ירוקות מרגיעות ושמיכה סגולה מסתורית – כל אלו יוצרים הדגשי צבע שמוסיפים שכבות עניין לכל חלל בביתנו, ואם אחרי תקופה נמאס, תמיד אפשר להחליף.

בחדרי הרחצה, פסיפס של צבעים חמים מרגיע את הנפש ומאפשר להתרענן ולהתחדש ואם אתם אנשי הלבן והאפור הכניסו לחלל ארון כחול או ירוק בהיר, צבעים שמשרים תחושת רוגע, שלווה.

הצבע הסגול מעודד את ההתבוננות הפנימית, אותו תוכלו לשלב באמצעות פסלונים, אגרטלים קטנים, מגבות ואפילו נרות לאוירה, יש לבחור ולשלב את הצבעים שיצרו את החוויה המיטבית עבורנו בזמן המקלחת.

באזור הכניסה לבית ובמסדרונות, שילוב של שחור-לבן וגווני אפור הוא האופציה הקלאסית והאלגנטית ביותר, ניתן גם להוסיף נגיעות צבע באמצעות אביזרי קיר, שטיחים, כריות נוי ופסלים, אדום, זהב וכסף יתנו מגע של יוקרתיות.

כפי שניתן לראות, לכל חלל יש צרכים ואופי שונה שבאים לידי ביטוי גם בבחירת הצבעים והגוונים. יש לקחת בחשבון את השימוש היומיומי של החדר ואת הפעילויות המתקיימות בו ולהתאים את משפחת הצבעים בהתאם, בשילוב נבון ונכון של גוונים, ניתן להשיג תוצאות מרשימות, כך שגם הבית עצמו "ידבר" באמצעות הצבעים שבחרנו לו.

קבלו ממני כמה טיפים על משמעויות הצבעים השונים בעיצוב פנים

צהוב – צבע חם, אופטימי ומלא שמחת חיים. הוא מסמל שמחה, אינטליגנציה, אנרגיה שמש וחום. צהוב מעודד תקשורת ופיתוח קשרים חברתיים.

לגוונים כהים יותר כמו זהב יש משמעות של יוקרה, עושר ואלגנטיות. צהוב חיוור ובהיר יותר מסמל אופטימיות, שמחה והארת החיים.

כתום – צבע חם המסמל חמימות, יצירתיות, דמיון והשראה, הכתום יוצר תחושת שמחה והתרגשות המעוררת את החושים, הוא מעודד שיתוף, שיחות ואינטימיות,

גוונים בהירים של כתום מעוררים תחושה קלילה ושמחה ילדותית.

אדום – צבע עז, מלא אנרגיה ותשוקה המעורר מגוון רגשות – אהבה, כעס, תעוזה, האדום מזרים אנרגיות חיוביות של כוח, בריאות ועוצמה.

ורוד – מייצג רוך, רכות ועדינות, הוא מסמל אהבה עצמית, קבלה ושמחה פנימית. הצבע הורוד מפחית לחצים ומרגיע את הנפש.

סגול – נחשב מאז מעולם כצבע מלכותי, מסתורי ורוחני, הוא מעורר את החוש השישי, הדמיון והאינטואיציה, סגול מייצג חוכמה, יצירתיות וקסם.

סגול בהיר ופסטלי מוסיף נגיעה של הומור, קלילות ומודרניות.

כחול – נחשב לצבע קר, לטעמי האישי, הצבע הכי יפה בעיצוב, זהו צבע מרגיע ומקרר, הוא מסמל אמינות, יציבות וביטחון.

הצבע הכחול קשור לתקשורת, הבעה עצמית ויכולת שכנוע.

ירוק – צבע הטבע והצמיחה, מסמל חיים, בריאות, רעננות והתחדשות, ירוק מזכיר לנו להאט, לנוח, להתבונן פנימה,  ירוק עמוק וכהה נותן מראה עשיר ויוקרתי המזכיר יערות לעומתו הירוק בהיר וזך מעורר תחושת אביב ורעננות.

כאשר משלבים את הצבע הירוק בחדרי עבודה ובמשרדים, הוא נחשב כמעורר צמיחה והתחדשות.

לבן – מייצג טוהר, תמימות ופשטות, הוא מעניק תחושת מרחב, אווריריות וניקיון עד לרמה של תחושת סטריליות, הצבע הלבן מרגיע ומאפשר התחלה חדשה.

שחור – צבע עמוק וחזק המסמל כוח, עוצמה, יוקרה ומסתורין, שחור הוא אלגנטי ומעניק תחושת ביטחון עצמי.

חשוב לציין שבעיצוב פנים שחור ולבן לא נחשבים צבעים ולכן ניתן לשלב אותם עם כל צבע אחר אליו אנחנו מתחברים.

מהתקשורת

מהפרויקטים שלי

הלבשת דירת קבלן

הלבשת דירת קבלן בחולון כשאבי פנה אלי והודיע שהחליט לעבור לגור בדירה אותה רכש הבנתי שהעבודה היא הלבשת הדירה, הום סטיילינג. כשהתחלנו את הפרויקט, אני

קרא עוד »

עיצוב דירה במודיעין

דירה במודיעין – הדירה של שירה ומתי המחמאה גדולה לכל מי שעצמאי, היא לקוחות המגיעים מפה לאוזן. כשהלקוחות מגיעים כי הממליצה עלי היא חברתו של

קרא עוד »

שיפוץ דירה בתל אביב

פרויקט בתל אביב זוג שהילדים עזבו את הבית, פנה אלי בבקשה לתכנן שיפוץ. הדרישות היו מאוד מדויקות, משפצים את החלל המרכזי כולל החלפת מטבח, את

קרא עוד »

עיצוב הבית ב 4 שעות

רוצים בית מעוצב, מאורגן ומותאם לכם בדיוק – אבל לא יודעים איך להתחיל?
Call Now Button
×
דילוג לתוכן