שיפוץ ועיצוב חדר רחצה

דירת קבלן, דירה יד2, בניה פרטית, לא משנה מה רכשתם, קניתם או בניתם!

אחד החללים בבית שתמיד צריך לשים לב בזמן השיפוץ או הבניה הוא חדרי הרחצה וחדרי השרותים, אתם בוודאי שואלים למה? מה זה משנה? הרי בכל מקרה בונים או משפצים את כל הבית!

ממליצה שתקראו את המאמר:

בחדרי הרחצה בזמן שיפוץ או בניה חשוב לשים לב לכל נושא האיטום!! בדירות ישנות בזמן שיפוץ הקבלן מפרק הכל, מחליף צנרת (תלוי גיל הצנרת), מעצבת פנים מכינה תכנית מדוייקת של אינסטלציה וכשהקבלן מתחיל לעבוד אם לא יאטום טוב את הקירות באזור המקלחון או האמבטיה, אזור הכיור וכל אזור הריצפה יתחילו מים לחלחל ולאט לאט תתחילו לראות סימני רטיבות על הקירות הגובלים בחדר הרחצה או באם חדר הרחצה מצוי בקומה השניה תראו גם סימנים על התקרה והקירות בקומה התחתונה, כנ"ל לגבי השכנים שלכם, אם הדירה נמצאת בבניין מגורים הנזילות יתחילו לחלחל ללכיוון השכנים ולכן חשוב להקפיד על עבודת הקבלן ואם ברקע ישנה מעצבת פנים היא תגיע לביקורי פתע ותראה שהעבודה מתבצעת כראוי.

עוד המלצה, במידה ומדובר בבניה חדשה פרטית או דירת קבלן על הנייר חוץ ממעצבת פנים כדאי לשכור שירותים של מפקח בניה לאורך כל התקופה. (על זה מאמר נפרד).

סיים הקבלן את הנחת הצנרת, יש לבדוק שהניח אותה בשיפוע הנכון ובזוית נכונה!, סיים את עבודת האיטום, יש לבצע בדיקת הצפה, הכוונה לא להציף את חדר האמבטיה אלא להזרים מים בצינורות כדי לוודא שאין נזילות, זה הזמן לבדוק עוד בטרם חיפינו את כל החדר, לא לשכוח !! חשוב לבדוק שגם השיפוע לכיוון ניקוז המקלחת הוא נכון כדי למנוע הצפה.

את נקודת הביקורת יש לתכנן שתוסתר מתחת לארון תלוי או בכל מקום אחר שניתן להסתיר ככל האפשר ולא לשכוח לשים מחסום ריח בנקודת הביקורת למניעת ריחות חוזרים מהביוב.

בדקתם והכל בסדר נעבור לקירות, גם לאלו שיש אמבטיה וראש גשם וגם לאלו שיש מקלחות מומלץ להתקין שתי יחידות אינטרפוץ 3 דרך ולא אחת של 4 דרך, בעזרת התקנה של 2 יחידות תוכלו לשלוט בנפרד על ראש הגשם וכל המזלף.

בעבר היה נהוג לחפות בקרמיקה עד גובה הדלת או עד גובה 2.20 מ', היום רצוי וכדאי לחפות עד גובה התקרה, למניעת עובש ורטיבות במיוחד בחדרי רחצה שאין הרבה אוורור, כדאי לשקול גם תוספת ונטה איכותית.

אל תשכחו שחדר האמבטיה הוא מקום מועד לפורענות וקל מאוד להחליק וליפול ולכן מומלץ שהריצוף בחדר הרחצה היה בדרגת חספוס גבוהה R-9 ובמקלחונים R-10, לעיתים אנחנו מתאהבים בריצוף שלא מתאים לחדרים רטובים ולכן אם הרכישה בחנות "מקצועית" ניתן בתוספת תשלום לשלוח את האריחים לחספוס.

טיפ נוסף, מאחר ומדובר בחדר רטוב ואפילו אם הקבלן היה עובד מצטיין, תקלות קורות ולכן כדאי לרכוש לפחות מ"ר נוסף של אריחים שיהיה בספייר אחרת במקרה של תקלה נתחיל לרוץ לחפש או שיהיו טלאים.

פרט נוסף חשוב לגבי אריחים – בין אם מלווה אתכם מעצבת פנים או שאתם מספיק מוכשרים והקבלן מאוד מקצועי, שימו לב שכדאי לתכנן מראש פריסה של האריחים, כלומר להחליט מהיכן הקבלן מתחיל את הנחת האריחים ואיפה הוא מסיים כדי שישארו כמה שפחות שאריות במקומות בולטים לעין.

אם אתם בגיל השלישי או מתקרבים אליו כדאי כבר עכשיו לקחת בחשבון ולבנות ספסל במקלחון, בגובה מותאם לגובה המתקלחים ולא לשכוח ידית אחיזה גם במקלחון וגם בצמוד לאסלה ולתכנן את כל המיקומים בהתאם לחוקי הנגישות, לחשוב טוב על מידות, חלוקה נכונה של החלל ועל השנים הבאות.

שווה להשקיע באסלה תלויה, לתכנן 2 נקודות תאורה – האחת בתקרה והשניה מעל המראה, נק' לתנור חימום, נקודת מים נוספת למילוי דליים ושטיפה ושקע או שניים מוגני מים למשתמשים במפרשת חשמלית, או מתגלחים או פשוט עושים פן ולמפונקים גם נק' למחמם מגבות.

לא לשכוח לקחת בחשבון תכנון מדוייק של ארון האמבטיה, מיקום סל כביסה, במידה והחלל משותף אז גם מיקום מכונת כביסה ומייבש ואם מלווה אתכם מעצבת פנים אני מבטיחה שהיא תדע לשאול את כל השאלות הנכונות ולתכנן במדוייק לא רק למצב העכשווי אלא גם להכין אתכם לשנים הבאות.

והכי חשוב קחו בעל מקצוע מיומן ותהנו מחדר אמבטיה מעוצב וכייפי כי אין כמו…..

"עיצוב שישאיר אתכם בבית"

מהתקשורת

מהפרויקטים שלי

הלבשת דירת קבלן

הלבשת דירת קבלן בחולון כשאבי פנה אלי והודיע שהחליט לעבור לגור בדירה אותה רכש הבנתי שהעבודה היא הלבשת הדירה, הום סטיילינג. כשהתחלנו את הפרויקט, אני

קרא עוד »

עיצוב דירה במודיעין

דירה במודיעין – הדירה של שירה ומתי המחמאה גדולה לכל מי שעצמאי, היא לקוחות המגיעים מפה לאוזן. כשהלקוחות מגיעים כי הממליצה עלי היא חברתו של

קרא עוד »

שיפוץ דירה בתל אביב

פרויקט בתל אביב זוג שהילדים עזבו את הבית, פנה אלי בבקשה לתכנן שיפוץ. הדרישות היו מאוד מדויקות, משפצים את החלל המרכזי כולל החלפת מטבח, את

קרא עוד »

עיצוב הבית ב 4 שעות

רוצים בית מעוצב, מאורגן ומותאם לכם בדיוק – אבל לא יודעים איך להתחיל?
Call Now Button
×
דילוג לתוכן