שיפוץ עם תקציב – טיפים ממעצבת פנים

מעצבים ומשפצים את הבית ונשארים בפלוס

נגיד שזכיתם בלוטו ונגיד שיצאתם לפנסיה וקיבלתם סכום מכובד ונגיד שאתם פשוט אנשים מאורגנים, יודעים לחיות ולהנות מחד ומאידך יודעים גם לחסוך ואז הגיע הרגע שבו הבנתם שהבית שלכם צריך שיפוץ ובעיקר עיצוב מחדש, כי הילדים גדלו או סתם התבגרו, הבית התיישן, העיצובים היום בדיוק כמו בינה מלאכותית, מקלים על החיים, לכן החלטתם לשפר עוד יותר את איכות החיים שלכם,  לתכנן ולעצב את הבית בהתאמה לשינויים בחיים ובהתאמה לחידושים, אבל לא לטרנדים של עולם עיצוב הפנים.

מכל מה שקראתם עד כאן, לא ממש משנה מה אתם רוצים ליישם, חשוב לעשות את זה בדרך הנכונה כי האצבע קלה על הצ'קים  או האשראי ואפילו המזומן.

אז איך מתחילים?

בשלב הראשון, תחליטו מה בדיוק רוצים לעשות, האם מתכננים שיפוץ מלא או רק שדרוג של חללים מסוימים בבית, למשל חדרי רחצה, חלל מרכזי – סלון, מטבח ופינת אוכל או רק חדרי ילדים? ואולי התחלתם לעבוד מהבית ואתם צריכים לתכנן את המשרד הביתי או פינת עבודה שפשוט תהיה? ואולי הכל מהכל.

שבו עם עצמכם, תחשבו, תבדקו ותחליטו, בין אם הכיוון הוא שיפוץ מלא ובין אם הוא שיפוץ חלקי, זה הזמן להכין רשימה מסודרת מה משפצים, למה משפצים ולאיזו רזולוציה נכנסים מבחינת העיצוב והשיפוץ, תבדקו ותחליטו מהו התקציב העומד לרשותכם, האם השיפוץ הוא חלקי או שיפוץ מלא של כל הבית, היה והשיפוץ מלא, כדאי לשקול מעבר דירה לתקופה של חודש חודשיים.

לאחר מכן, חובה להכין רשימות מדויקות כמו למשל:

אם השיפוץ כולל את כל הדירה רשמו מה הוא כולל – החלפת מטבח או רק החלפת חזיתות לארונות המטבח, האם שיפוץ מלא של חדרי הרחצה כולל צנרת ואריחים או רק החלפת אביזרים כמו למשל אסלה, אינטרפוץ, ארון אמבטיה, מקלחון וכו'.

המלצתי, הכניסו את הרשימות לטבלת אקסל או גוגל שיט לפי העמודות הבאות:

חלל לשיפוץ – רכישות – כמויות – מחירים – שם החנות והכתובת – עלות קבלן מבצע והערות.

לדעתי, הכי חשוב, אם אתם מתכננים עיצוב ושיפוץ מלא של חדרי רחצה ו/או החלפת הריצוף בבית, גשו לחנות שניתן להזדכות על חבילות שלמות, לצערי הרב אין הרבה כאלה.

אחרי שהטבלה מוכנה ומאוד מדויקת!, חפשו תמונות השראה ברשת ובאתרי אינטרנט של מעצבי פנים, תבדקו לאיזה סגנון עיצוב אתם מתחברים: האם הסגנון המודרני מדבר אליכם, אולי דווקא הקלאסי, אולי כפרי ואולי וינטאג' או רטרו, אחרי שמצאתם תמונות השראה, הבנתם והתחברתם לסגנון משלכם, תכננו לעצמכם יום כיף לסיבוב ראשוני בחנויות כדי לראות ולהתרשם, כמעצבת פנים והום סטיילינג אני עובדת עם לקוחותי כמעט באותה הדרך, אבל בודקת את החנויות ללא הלקוחות ורק אחרי שמצאתי לפחות 2-3 חנויות שלדעתי הם יתחברו לפריטים, אנחנו יוצאים ליום ליווי מרוכז וגם זה רק אחרי שישנה תוכנית עיצובית מוגמרת, סגנון עיצובי ואפילו הדמיה בתלת מימד.

סיירתם, התרשמתם, צילמתם, רשמתם מחירים ושתיתם קפה בכיף, חיזרו לטבלה ותתחילו למלא את הנתונים, חשוב מאוד לבדוק גם חנויות סניטריה וגם חנויות ריהוט.

ללקוחותי, אני מכינה את התכנית לפי סדר עדיפויות, בהתאמה לתקציב ולשיפוץ הנדרש, מה שמאפשר להם לעשות השלמת רכישות גם אחרי חצי שנה ויותר, כמו למשל, על סניטריה וריצוף אי אפשר לוותר לעומת זאת, ריהוט סלוני, שטיח, וילונות ואקססוריז, אפשר לדחות או לרכוש בסכום נמוך ממה שתוכנן, כי כיום בניגוד לעבר לא קונים ריהוט לבית לתקופה של 20 שנים קדימה.

עכשיו נתקדם, הטבלה מוכנה ואתם יודעים מה אהבתם, יודעים כמויות, וזה הזמן להיפגש עם קבלנים! תיפגשו לפחות עם 3 קבלני שיפוצים, הכינו רשימת עבודות מדוייקת לקבלנים וכל אחד מהם יקבל את אותה הרשימה רק אז ניתן להשוות בין הצעות המחיר, ברוב ההצעות תקבלו מחיר לנק' חשמל או נק' תאורה בודדת ואז תצטרכו להכפיל כמה בפועל בוצע!

היה ומלווה אתכם מעצבת פנים, היא זו שתכין את הרשימה והיא גם תדע לרשום, בהתאם לתכנית העיצובית, כמה נק' חשמל, תאורה ואינסטלציה צריך, מעצבת פנים מכינה תכניות עבודה לקבלן כמו תכנית חשמל ותאורה, פריסת ריצוף וקירות, היא תהיה איתכם בפגישה עם הקבלנים, לנגר היא מכינה תכנית מטבח או שעובדת מול חברת המטבחים ואפילו מגיעה לשטח לבדוק את התקדמות השיפוץ ואופי העבודה.

מאחר ואתם לא מעצבי פנים, אני חוזרת על ההמלצה, להכין רשימת עבודות לקבלנים, להיפגש עם 3 קבלנים שעליהם קיבלתם המלצות משכנים/חברים/משפחה ורצוי ללכת לראות עבודות בעיקר כאלו שהסתיימו לפחות 12 חודשים קודם לכן, כדי לוודא ש"העבודה" מחזיקה מעמד.

הקבלן בר המזל נבחר, חובה לחתום איתו על הסכם מסודר שכולל לוח זמנים לעבודה ומה הפיצוי על איחורים, לקבלן משלמים לפי שלבים ויש להשאיר לסוף בין 10%-15% כי אחרי שהוא מסיים ומגיעים הרהיטים והמטבח לעיתים יש צורך בתיקונים קלים אז עדיף שתהיו בשליטה.

כל התכנונים כמו מטבח, הרכישות לחדרי הרחצה, רכישת גופי תאורה יש לבצע מראש לפני תחילת העבודה, כי ברגע האמת הקבלן יגיד לכם, עוד X ימים מרצפים, או X ימים מרכיבים אסלות וכדאי שהכל יהיה בהישג יד.

והכי הכי חשוב להנות מהתהליך!!!

היה וקראתם את המאמר, החלטה כעת בידיכם, חושבים שאתם יכולים להתקדם ללא עזרת מעצבת פנים, קדימה צאו לדרך ותהנו מהתהליך, בכל זאת, החלטתם לבחור לתהליך ליווי של מעצבת פנים, חשוב שתתחברו אליה וגם איתה תחתמו על הסכם מסודר עם נק' יציאה מדוייקות ולוחות זמנים, אופציה נוספת היא לבקש ממעצבת פנים שעות ייעוץ בלבד ולא ליווי מלא.

שמי שרה שטיינר, מעצבת פנים

עיצוב שמשאיר אתכם בבית

מהתקשורת

מהפרויקטים שלי

הלבשת דירת קבלן

הלבשת דירת קבלן בחולון כשאבי פנה אלי והודיע שהחליט לעבור לגור בדירה אותה רכש הבנתי שהעבודה היא הלבשת הדירה, הום סטיילינג. כשהתחלנו את הפרויקט, אני

קרא עוד »

עיצוב דירה במודיעין

דירה במודיעין – הדירה של שירה ומתי המחמאה גדולה לכל מי שעצמאי, היא לקוחות המגיעים מפה לאוזן. כשהלקוחות מגיעים כי הממליצה עלי היא חברתו של

קרא עוד »

שיפוץ דירה בתל אביב

פרויקט בתל אביב זוג שהילדים עזבו את הבית, פנה אלי בבקשה לתכנן שיפוץ. הדרישות היו מאוד מדויקות, משפצים את החלל המרכזי כולל החלפת מטבח, את

קרא עוד »

עיצוב הבית ב 4 שעות

רוצים בית מעוצב, מאורגן ומותאם לכם בדיוק – אבל לא יודעים איך להתחיל?
Call Now Button
×
דילוג לתוכן