שלום כיתה א

מי מאיתנו לא זוכר את החופש הגדול שבין גן חובה וכיתה א?
אני למשל לא בדיוק זוכרת אם התרגשתי או חששתי? האם ציפיתי וספרתי את הימים. אני כן זוכרת אירוע שתמיד מעלה חיוך על פניי, את התלבושת האחידה באותה שנה  – חצאית בצבע חום וחולצה מכופתרת בצבע בהיר יותר כשעל הכיס בצד שמאל סבתי ז"ל תפרה בידיה המנוסות את סמל ביה"ס.

למדתי בביה"ס היסודי ישגב (ע"ש 4 מייסדי השכונה –  יבץ, שניר, גילרמן, בוכוייץ) בתל אביב ושלושת ילדי ילדיי היו דור שני באותו בית ספר.

כבת יחידה היה לי חדר משלי, בחופש הגדול לפני כיתה א נסעתי עם הורי לרחוב הרצל המפורסם, שכבר אז היה רחוב הרהיטים. מעניין אם בתקופה ההיא היו מעצבות פנים!?. הסתובבנו בין החנויות השונות ולאחר מספר חנויות נרכש עבורי שולחן מצופה פורמייקה לבנה שבצידו הימני היו 4 מגירות.

לשולחן היו מחוברים כ 4 מדפים לא באופן סימטרי, אני זוכרת במדוייק איך סידרתי את הקלמר והילקוט,את ספרי הלימוד ואיך תכננתי מה אני קונה ומה אני שמה במגירות ואיזה כסא אבחר מבין הכסאות בבית ועליו אשב כשאכין שיעורים.
כיום התהליך דומה, אבל היום הוא נקרא בשם "עיצוב חדר ילדים", אם בעבר הורינו ידעו שצריך שולחן, כסא וכמה מדפים, היום בעידן הטכנולוגי צריך להשקיע מחשבה בעיצוב ובתכנון החדר. אנו כהורים מכירים את הילדים שלנו, את הצרכים שלהם ומה מתאים להם. היום לחלק מהילדים יש חדר משלהם וחלק חולקים חדר עם האח או האחות וחדר נוסף בבית משמש כחדר משחקים או כחדר להכנת שעורים.
ברגע שמתקבלת ההחלטה לעצב חדר לילד אחד או יותר, כדאי בשלב הראשון להכין רשימה מסודרת של מה צריך להיות בחדר מבחינת ריהוט, מחשוב (איזה סוג מחשב נייח או נייד, או רק אייפד/טאבלט), כמות נקודות חשמל, נק' טלפון לאינטרנט, תאורה, וילונות, ספרים, משחקים, פינת קריאה והאם בחדר הזה  הילד או הילדה מארחים חברים למשחק, לימודים או אפילו ללינה.
לאחר הכנת רשימת הצרכים שבו רגע עם עצמכם ותחשבו האם אתם רוצים ויכולים להתקדם לבד? או רוצים לקבל שרות מבעל מקצוע (מעצבת פנים או מעצבת הום סטיילינג) היה והחלטתם להמשיך את עיצוב חדר הילדים יחד עם איש מקצוע בתחום העיצוב בקשו המלצות, תראו תמונות אבל הכי חשוב זה להיפגש ולבדוק איך הכימיה ביניכם (לפעמים למעצבת מתחילה כדאי לתת הזדמנות) והאם יש הבנה לגבי הצרכים והחלומות גם שלכם וגם של ילדכם. אני למשל כמעצבת פנים והום סטיילינג מגיעה עם שאלון מסודר המותאם לכל חדר בבית ולאחר מכן מוציאה תכניות העמדת ריהוט, צבע, חשמל, תאורה, המלצות לטכסטיל ולעיתים עושה גם הדמייה בתלת מימד. אני מסייעת בבחירת בעלי מקצוע ומלווה אתכם לחנויות לצורך רכישות.
היה והחלטתם לעצב לבד קבלו ממני כמה טיפים לעיצוב מנצח: אז אחזור ואזכיר להכין רשימה מסודרת של רכישות לחדר, אח"כ תבדקו עם עצמכם מהו התקציב שלכם!! ורק אז תשאלו את הילד/ה שלכם מה הם היו רוצים בחדר –  איזה צבע, אלו דמויות מסרטים, האם אוהבים ספורט, איזו מוזיקה (כמעצבת אני מקפידה שפגישת ההיכרות תכלול שאלון גם לילד וגם להורים). כשבידכם כל הנתונים תתחילו לחפש תמונות השראה באתרים השונים ובקשו גם מחברים וןגם מהמשפחה המלצות על חנויות מהן רכשו והיו מרוצים, גשו לחנות של טמבור או נירלט בחרו צבע או שניים ואולי תחליטו על צבע וטפט או רק צבע ומדבקות מיוחדות, חברות רבות מייצרות מדבקות לפי גודל ועיצוב שלכם, למשל: אפשר לשלוח ציור שילדכם ציור (או מספר ציורים להכנת קולאז'), תמונות ילדות, תמונות מהרשת והמדבקה בדרך אליכם בכל גודל ובכל צורה, לפי טעמכם האישי.
לאחר שבידכם כל הרשימות והנתונים תחליטו אם אתם DIY)(עשה זאת בעצמך – צבע, הרכבת ריהוט, תליית וילונות ומדפים ועוד) או שאתם צריכים בעל מקצוע.

גם ההחלטה לשכור מעצבת פנים וגם ההחלטה לשכור איש שיפוצים צריכה להתבסס על פגישת היכרות ותקשורת אישית ולא רק על המחיר.
הכי חשוב שתהנו מהתהליך בין אם אתם ביצעתם הכל ובין אם מעצבת פנים  ליוותה אתכם.

אין ספק שעם סיום התהליך כשתראו את החיוך מרוח על פניו של ילדכם תרגישו שהכל היה שווה.
שלום כיתה א

מהתקשורת

מהפרויקטים שלי

הלבשת דירת קבלן

הלבשת דירת קבלן בחולון כשאבי פנה אלי והודיע שהחליט לעבור לגור בדירה אותה רכש הבנתי שהעבודה היא הלבשת הדירה, הום סטיילינג. כשהתחלנו את הפרויקט, אני

קרא עוד »

עיצוב דירה במודיעין

דירה במודיעין – הדירה של שירה ומתי המחמאה גדולה לכל מי שעצמאי, היא לקוחות המגיעים מפה לאוזן. כשהלקוחות מגיעים כי הממליצה עלי היא חברתו של

קרא עוד »

שיפוץ דירה בתל אביב

פרויקט בתל אביב זוג שהילדים עזבו את הבית, פנה אלי בבקשה לתכנן שיפוץ. הדרישות היו מאוד מדויקות, משפצים את החלל המרכזי כולל החלפת מטבח, את

קרא עוד »

עיצוב הבית ב 4 שעות

רוצים בית מעוצב, מאורגן ומותאם לכם בדיוק – אבל לא יודעים איך להתחיל?
Call Now Button
×
דילוג לתוכן